Tydligen bör alla skolor i Malmö vara amenity=kindergarten enligt iD editorn

I Malmö så vill iD editorn auto-korrigera alla amenity=school till amenity=kindergarten, för den tycker tydligen att noder taggade som “operator=Malmö stad” måste också vara amenity=kindergarten. Även gymnasieskolor vill den ändra.

Jag misstänker att det är någonting som har med wikidata att göra som orsakar detta, men jag vet inte hur jag kan korrigera det så iD inte föreslår dessa auto-korrigeringar längre.

Någon som vet hur man gör?

Har du något konkret exempel. Jag har inte så bra kännedom om skolor i Malmö. Jag testade på S:t Petri och där fick jag inget förslag på ändring-

Jag skulle gissa att det kommer härifrån Name Suggestion Index en väldigt snabb sökning i deras ticket system gav dock ingen träff på när det lags till.

Ah, tack.

Tydligen lades amenity=kindergarten till för “Malmö stad” den 6e Mars 2022, i commit be0212b0651f9ef689d49e3048cc6d4d8b1c3279 till NSI, med beskrivningen “Update with the latest planet data“. Wikidata tagg lades till den 20e November 2024, i commit 7c2baaf6cd221c45fae07491152e58df96fae3cd, med beskrivningen “operator:type updates; added Wikidata IDs“.

Jag gissar väl att jag får skaffa ett github konto och anmäla det som ett fel.

Förresten, detta var rätt länk:
https://nsi.guide/index.html?t=*&k=amenity&v=kindergarten&tt=malm%C3%B6

1 Like