Traffic_sign NL:C7b huh?

Aan de zuidkant van de Capelsestraat hier

melden George Verkeersborden en ook ESRI arcgis.com NDW Verkeersborden een verbodsbord met onderbord dat ik gegeven de afbeelding van een vrachtwagen en een trekker zou vertalen in hgv=destination & agricultural=destination. Dat lijkt me passen bij die highway.

Ze noemen het echter een C7b bord “Gesloten voor autobussen en vrachtauto’s”. Om de grap compleet te maken noemt ook de wiki die C7b een bord met bus en vrachtauto te taggen met bus=no & tourist_bus=no & hgv=no & traffic_sign=NL:C7b

https://wiki.openstreetmap.org/wiki/NL:Overzicht_Nederlandse_Verkeersborden#C:_Geslotenverklaring

Welk bord is wel het juiste? Is er misschien een bord met ‘hgv en trekker en bus’ verbod?

Deze code C7b klopt hier niet, deze fout is waarschijnlijk in de NDW-dataset terechtgekomen door geautomatiseerde beeldherkenning met AI.

Dit is geen officieel verkeersbord en heeft denk ik zelfs geen niet-officiële code van bordenfabrikanten (heb dit bord nog nooit gezien). De interpretatie als hgv=destination en agricultural=destination is prima (dat is duidelijk de bedoeling van het bord, ook al is er een gerede kans dat dit bij de rechter geen stand houdt).

Dank je.

Grijp je kans in Sprang, 660 meter naar het noordwesten staat er nog een bij de school :crazy_face: :slight_smile:

De NDW-dataset is niet foutenvrij; dat is altijd goed om in het achterhoofd te houden.

In Harlingen kwamen we al een 15 km/h-gebied tegen waar zelfgemaakte (illegale) verkeersborden in de NDW-set terecht kwamen. Eentje stond doodleuk in iemands tuin. Het viel mij alleen maar op omdat we in Nederland heel erg weinig A1-borden hebben met die limiet buiten parkeerterreinen en privé wegen; in een woonwijk pak je dan immers al snel een erfbord.

Allroads spotte ooit dit H1 bord op prive terrein in Het Buitenland. Iedereen die 100 meter westelijk asperges koopt kent dat bord. Het is niet gejat, maar een overblijfsel van voor de gemeentelijke herindelingen in pak 'm beet 1994.

:star_struck:

Wikipedia heeft hem er netjes tussen staan: Verkeersborden in Nederland - Wikipedia

Een zeldzaamheid dus. Ben benieuwd hoeveel verkeersbord-spotters dit aantrekt :wink:

NWB plaatst op locaties, website, niet het werkelijk beeld van die locatie. Daar staat een correcte C7b.
Waar komt dat beeld dan vandaan? Zodat het in de database komt.
Je kan niet op het gepubliceerde plaatje afgaan om te taggen, survey/bron is gewenst.

En teleurgesteld naar huis gaan.

Maar, waar staat het dan?

Bij Wageningen/Ochten, wordt het ook aangegeven met
afbeelding
Gezien de witte rand is dit nog een jong bord.

Een database dingetje. HR groep.

Ergens heeft Cyclomedia deze foto gemaakt.

Hier op “aantoonbaar” gezocht binnen de database.

noordwesten? De school gemist, “aantoonbaar” staat niet in de database.

oranje lijn hgv=destination, wat niet klopt, moet forward of backward zijn.
Bordstand.
Apart is dat de C7b voor de kruising staat, een hgv rijdt zich vast.

mijn fout. Kijk er vanavond naar

ha ha, in Ochten monteert de NDW bot dezelfde boom achter het bord als bij Sprang… Verdenk nu ook die witte rand. Voor de spotters: zoek die boom :upside_down_face:

1 Like

Breda

Dis is een samengesteld plaatje
afbeelding
Onder het bewuste bovenbord hangt een ander onderbord.

beide blijken het echte C7b borden te zijn voor hgv en bussen; nada tractor. Alleen die bij de school heeft een destination onderbord. Beide nu tagged met *:forward conform

“LET OP !! Vaak staat er aan de andere kant van de weg geen bord of andere borden/onderborden. Gebruik dan :forward= of :backward= op een klein stuk van de weg. Routering, je mag namelijk van de andere kant keren op de weg of een perceel/huis bezoeken en dan terug rijden ( uiterste, tot vlak achter het bord, vandaar “klein stuk”) Geef alle vervoersvormen en de traffic_sign, forward/backward. Let ook op de onderborden”

alweer wat geleerd :sunglasses: