TOPbestand gebruiken als databron

Ik heb nu een lijst van alle TOPpen en kontakten die mij aanvullingen geven en die ik ev verbeteringen zal melden. Bijvoorbeeld de projektleider voor de aanleg van nieuwe TOPpen in Flevoland.
De lijst is ruw, erg ruw. Ik haal ze wel in 1x binnen in mijn JOSM, maar meer dan de naam en een ruwe benadering van de lokatie is het eigenlijk niet. Dus ik verbeter de hele boel zo goed mogelijk in mijn JOSM, rekening houdend met de ervaringen van de eerste batch, en nog terughoudender met streetview, zodat streetview echt niet als bron aangemerkt kan worden.
Dit gaat wel wat meer tijd in beslag nemen…

Voor positie neem ik de lokatie van het landmerkteken, dat is de groene halm, de stenenkegel, de sleutel…

Er zijn lokaties waar de halm/kegel verkeerd staat, moet nog verplaatst worden of zo. Daar zet ik hem toch op de plek waar hij nu feitelijk nog staat, ev kan er een note bij.

Wat betreft logo op waymarkedtrails denk ik nu voor de eenvoud aan een guidepost met een kleine toevoeging om aan te geven dat het méér is dan een guidepost. Bijvoorbeeld een guidepost op een rondje (dat teken je dan wsch als een ovaaltje, dan lijkt het op de kaart een rond plaatsje). Zodra ik een bruikbaar logo heb (svg) zal waymarked trails het gaan overwegen. Lees: als het logo direkt bruikbaar is wordt het in de volgende update ingevoerd!

Op OSM-carto is het logo nu een information=board, omdat dat op de TOP-node gemapt is. Op zich niet verkeerd, want er is altijd een board binnen een paar meter van het landmerkteken, maar ook daar zou een rondje eronder wel aardig zijn denk ik. Ik heb het idee dat een direkt bruikbaar logo-voorstel ook daar enorm kan helpen!