Tolpoortjes NS - hoe te taggen?

Zo reisde ik tot de coronatijd meestal: In het weekend was een papieren retourtje uit de spoordeelwinkel veel goedkoper dan met de OV chipkaart (en er zit meestal een koffie of iets bij).

De QR code scan je bij de poortjes.

Oke, dan misschien toch payment:prepaid_ticket=yes gebruiken? Wiki zegt:

One or more tickets you buy in advance and that are stamped at a ticket vending machine before traveling.

Die e-tickets koop je vooraf online alleen scannen wij de qr-codes ipv van dat een kaartje wordt afgestempeld. Dan zou zowel payment:ov-chipkaart=yes + payment:prepaid_ticket=yes aan alle poortjes moeten worden toegevoegd (alleen die met een poortje. Bij losse incheckpaaltjes hoeft/kan dat niet)

Nou alleen aan de poortjes met ticketscanner natuurlijk. Meeste poortjes kunnen dat niet. Maar dan ben je wel echt bezig met microtagging.

Als we payment:ov-chipkaart toevoegen dan moeten we ook volledig zijn.

Tuurlijk. Deze toch?

Uiteraard. Ik kan me echter voorstellen dat je niet elk poortje individueel tagt, maar slechts als een enkele node. In dat geval kunnen als het goed is beide toegevoegd worden, aangezien in elke rij poortjes ook een die tickets kan scannen hoort te zitten (+ een extra wijde voor mindervaliden). Als je alle poortjes stuk voor stuk gaat taggen, dan moet je inderdaad gaan kijken welke wat accepteren.

Ja die met het glas voor de scanner.

Off-topic, dat is geen glas maar plastic.
Sommigen zijn al zo bekrast dat ze geen code meer kunnen lezen…echt zo’n klassiek design probleempje, het zijn namelijk niet de mensen met qr-codes die de krassen veroorzaken :slight_smile: