Ik heb de indruk dat er problemen zijn bij de overgang tussen tiles. Bijvoorbeeld bij straatnamen. Is het mogelijk de tile randen te zien zonder zelf te rekenen met cosinussen ?
Twee manieren:
- Rechtsklik en doe “view image”
- (Afhankelijk van je browser): Page info, en dan kijken naar afbeeldingen.
Tileranden zijn overal, de theoretisch kleinste tiles die OSM intern ondersteunt zijn ongeveer 1.5x1mm groot bij de evenaar (uit mijn hoofd), al worden ze nooit op dat niveau gerenderd.
Maar waar gaat het concreet om? Heb je voorbeelden (screenshot) en op welke site kijk je?
De Schijfstraat in Mechelen die Schijtraat werd (bug report ingediend), probleem verdwenen.
De volgende note, nog eens bezien naar tile borders
https://www.openstreetmap.org/note/473853
Methode 1 = “View Image” verschijnt niet.
Methode 2 enkel in Chrome geprobeerd =
ik kan onder developer tools een hoop png’s bekijken, maar daar heb ik geen zin in.
De view image verschijnt niet altijd in Chrome heb ik gemerkt. Een paar keer proberen en de kaart iets verschuiven wil nogal eens helpen.
Ik zie het nu ook af en toe voorbij komen. Ook valt mij op dat een wijziging die ik 3 uur geleden heb gemaakt nog steeds niet gerenderd is na enkele keer refreshen, normaal wordt dat na een minuut of 10 op de kleinste niveaus wel zichtbaar. Dan moet je wel de juiste tags gebruiken Tijmen