In Tilburg wordt de kruising van de Fabriekstraat/Elzenstraat (F/E) met de Noordhoekring niet goed aangegeven; misschien is er pas iets veranderd? Ik hoop dat jullie het kunnen aanpassen.
Fietsers mogen over F/E al jaren in beide richtingen rijden.
Fietsers en auto’s komen géén verkeerslichten tegen op de F/E.
Er is wel een verkeerslichteninstallatie, maar die functioneert als een oversteekplaats voor voetgangers die 'toevallig‘ net naast de kruising ligt.
Ook fietsers op de Noordhoekring komen hier geen verkeerslichten tegen.
Aangepast. Voor fietsers en brommers was er al geen richtingsbeperking voor de Fabriekstraat en de Elzenstraat trouwens. Dat klopte. Die richtingsbeperkingen lijkt niet tussen de twee fietspaden te bestaan (de kruising dus). Voetgangers hebben daar de luxe van een verkeerslicht, dus die heb ik los ingetekend.
Tilburg heeft zo te zien wel meer problemen. Ik zie veel grote wegen met naastliggende (brom)fietspaden waar met name foot=use_sidepath en mofa=use_sidepath steeds ontbreken.
Ik heb als hobbyproject om roodlichtvrije fietsroutes te vinden, waarbij ophaalbruggen en spoorwegovergangen ook verboden zijn. Zo kom je nog eens ergens (5 km fietsen om aan de overkant van de Spoorlaan te komen) en onderweg vielen deze me op.
Op de kruising Wilheminapark/Smidspad staan trouwens helemaal geen verkeerslichten ingetekend. Ja, ik weet het, ik kan ze zelf plaatsen, maar voor ik erachter ben wat ik daarvoor moet doen…
Het kan de moeite waard zijn om het even uit te zoeken, dan kun je ze toevoegen wanneer je ze aantreft. Het is met de editor in de browser ook heel eenvoudig:
Op het punt waar het fietspad de wachtstreep kruist maak je een ‘Point’ aan (als die daar niet al zit), en die geef je het type ‘Traffic lights’. Je kan de richting waarvoor die geldt dan ook nog aangeven, wat je hierboven terugziet in de editor bij een al in kaart gebracht verkeerslicht.