Tankstations gewisseld van eigenaar

Vermoedelijk is het antwoord heel simpel en is de vraag al diverse keren voorbij gekomen, maar de zoekmachines lieten mij in de steek… :slight_smile:

In mijn omgeving zijn de afgelopen jaren wat tankstations van eigenaar veranderd, dit is niet doorgevoerd binnen OSM. Wat is wijsheid om te doen? Is het voldoende om gewoon de naampjes aan te passen op de node of moet er iets extra’s gedaan worden om de wijziging goed te laten zien?

Hoi Nadleeh welkom !

Naam veranderen kan alleen als een tankstation heel simpel is opgezet als:
amenity=fuel and name=* want dan kun je de oude naam vervangen voor een nieuwe.
In alle andere gevallen zal je meer moeten vervangen of in ieder geval na moeten kijken dan alleen de naam.
Kan je een link plaatsen naar het bewuste tankstation zodat we met je mee kunnen kijken ?

Hoi en dankjewel!

Uiteraard. Om een voorbeeld te geven, de twee tankstations in Spijkenisse langs de N218 Hartelweg hier. Die aan de noordzijde is van Firezone naar Esso Express gegaan, die aan de zuidzijde van Texaco naar een (reguliere) Esso.

Dan zul je brand:wikidata en brand:wikipedia ook moeten vervangen of verwijderen.

Gelukkig, met de NSI plugin in JOSM **, type de merk naam en de nieuwe wiki tags worden geupdate. Beste brand/wiki tags allemaal deleten alvorens te updaten aangezien soms de een of de ander er niet in staat.

Er zijn voorsprekers die de wikidata tag genoeg vinden. Ik onthoud me van een mening daarover te uiten.

** beetje meer geheugen nodig of JOSM wordt een slak.

Tenzij je (sprekend vanuit ID als editor) niet de naam maar de objectnaam veranderd, dan worden brand, brand:wikidata & brand:wikipedia automatisch mee veranderd.
Bijv: Objectnaam Esso (tankstation)

Dank voor de antwoorden allemaal, heb beide tankstations aangepast.

1 Like