Tankstation/rustplaats aansluiten op snelweg zonder foutmeldingen?

Nou… ik was eerder “bang” dat de “landuse=grass” niet wilde renderen en onder het tapijt van de services geveegd werd. Dat is eigenlijk de reden…, maar wellicht is het niet zo. Wat ligt boven in rendering?
Een leisure=park zou ik niet een outer mp maken, want dat is een transparant.
Is de highway=services een transparant? Heb jij uitsluitsel?
Daar twijfelde ik dus aan.

edit…
Wanneer de services een transparant is kan de mp relatie er uiteraard af.
edit…
Het is lastig te zien, want de rendering van die vlakken heeft behoorlijke vertraging.

De laatste keer dat ik naar de rendering gekeken heb, werden vlakken domweg van groot naar klein ingevuld. Dus eerst het grote park-vlak lichtgroen, dan kleinere stukjes gras/water/bos/gebouw/… er gewoon overheen inkleuren. Zolang er geen groter bosvlak o.i.d. overlapt, verdwijnt de roze kleur van highway=services dan vanzelf weer.

Rendering van hoge zoomniveaus gebeurt pas als een gebruiker de tegel bekijkt. Als niemand naar dat stukje kaart bekijkt, is het zonde van de rendercapaciteit om eraan te gaan rekenen. Als de server overbelast is, kan de render-opdracht in een eindeloze wachtrij belanden. Maar als het wat rustiger is, krijg je hem bij het verversen van de pagina voorgeschoteld. Als je echt mazzel hebt, krijg je hem zelfs gelijk bij de eerste poging vers van de renderaar te zien. Dan is het plaatje gemaakt, terwijl je op het laden van de pagina wachtte.

'k heb de mp er even afgemikt… Even kijken wat er gebeurt. :slight_smile:
https://www.openstreetmap.org/#map=19/52.05165/4.43667

OSM maakt trouwens onderscheid tussen twee soorten verzorgingsplaatsen (met en zonder tankstation). Dat is waarschijnlijk gedaan omdat dat onderscheid ook in Brits Engels bestaat:

  • Met tankstation: highway=services
  • Zonder tankstation: highway=rest_area