Tagging van internationale vs. niet-internationale treinstations

Wat is de beste manier om aan te duiden of een treinstation gebruikt wordt voor internationaal verkeer, of voor lokaler verkeer (nationaal/regionaal/enz.)?

In het Verenigd Koninkrijk zie ik de tag passenger=international/national/enz. gebruikt worden (volgens de wiki een tag met als status “proposed”).
Op sommige andere plaatsen importance (“abandoned” volgens de wiki).

Wordt hiervoor een bepaalde aanpak gehanteerd in Nederland of wordt dit niet echt in kaart gebracht?

Alvast bedankt voor de info!

Marjan

1 Like

Wekt nieuwsgierigheid, zijn stations waar de Intercities stoppen ook speciaal getagged? (Als ik gelezen heb heeft iemand van Prorail of zo niet het beste voor met de Amsterdam-London lijn gedurende de AC renovatie Een apart business plannetje welhaast.)

Op dit moment is welke trein op welk station stopt alleen af te lezen uit de relaties van de treindiensten. In principe zijn de perrons en stop-posities toegevoegd aan die relaties. Er is geen speciale tag in gebruik in Nederland voor een internationaal/intercity/sprinter-station.

Een vraag bij zo’n tag is welk onderscheid je wil maken. Tellen alle stations met grensoverschrijdende treindiensten mee, zoals Glanerbrug of Eijsden? Of wil je een soort onderscheid op grootte maken en alleen grote stations als Amsterdam Centraal, Rotterdam Centraal, etc de internationale tag meegeven?

Is passenger=* wel van toepassing op stations? Lijkt me dat de lijnen / treindiensten die er gebruik van maken, bepalen of een station (ook) internationaal is.

Bedankt voor jullie input! Ik hoor inderdaad van verschillende kanten dat deze informatie af te leiden is uit de relaties van de treindiensten, dus we gaan dit verder bekijken.

1 Like