Tagging fiets en voetpad Mekelweg Delft

Hallo OSM-ers,

Ik zit me af te vragen of de tagging van het fiets en voetpad langs de Mekelweg in Delft wel in orde is. Als je naar deze foto kijkt http://mapillary.com/map/im/Y3Gn11EqegkgxQBUEnNJPw zie je dat het fiets en voetpad aan elkaar ligt. In OSM zijn nu het fiets en voetpad apart getekend. Volgens mij tekenen we voetpaden die samengesmolten met fietspaden zijn niet. Bovendien is het nu een beetje dubbelop, het fietspad is getagd als bicycle=designated (goed), foot=designated (fout), highway=cycleway (goed), moped=designated (goed), name=Mekelweg (goed), segregated=no (fout moet yes zijn) en sidewalk=yes (overbodig). Het voetpad is alleen getagd met highway=footway. Voor ik hier wijzigingen in aan ga brengen ben ik benieuwd naar wat jullie van deze tagging vinden? Zal ik het voetpad hier verwijderen en alleen de goede tags van het fietspad laten staan en segregated veranderen in yes of zien jullie dit anders?

Dank voor jullie tips en uitleg!

Groet
Rene

Klopt Rene, een apart lijntje voor het voetpad is niet nodig.
Ik zou het zo doen. Eén lijntje met de volgende tags:

highway=cycleway
bicycle=designated cycleway impliceert al bicycle=designated
moped=designated (of yes)
traffic_sign=NL:G12a
segregated=yes
sidewalk=right (of left afh. van de tekenrichting van de way)
surface=paved (paving_stones zo te zien)
name=Mekelweg

oneway=no zou je ook nog als extra info kunnen toevoegen om te voorkomen dat iemand oneway=yes tagt op fietspaden die aan één kant van de weg liggen.

surface=paving_stones:30 als je echt precies wilt zijn.

Ooh dus toch nog een tikkie anders dan ik dacht, weer wat geleerd :slight_smile: Dank voor jullie info! Ik start morgen meteen met het aanpassen van de desbetreffende fiets en voetpaden…