Heb onlangs een kaart op de kaart gezet Heb dat op zelfde manier gedaan als vaker gezien (en op de wiki), met de tags
tourism=information
en information=map
. Maar bij deze kaart is ook een overkapping aanwezig waar een prullenbak aan is bevestigd. Het geheel verkeert in niet al te beste toestand (om het zacht uit te drukken) maar âmap whatâs on the groundâ en het is er wel degelijk:
Dit is de betreffende node: Node: 11259462519 | OpenStreetMap
Nu is de vraag of ik hier tags aan kan toevoegen voor die overkapping en prullenbak of dat die apart getagd moeten worden. In een ander topic werd ik verwezen naar het principe â One feature, one OSM elementâ. De vraag is nu voor mij in hoeverre de hele constructie (overkapping + kaart + prullenbak) 1 feature zijn. Bij een bushalte wordt een prullenbak doorgaans aangegeven met bin=yes
dus dan zou dat hier waarschijnlijk ook zo moeten. Maar op de wikipagina bin staat dit:
amenity=waste_basket (separately mapped waste basket on single node) preferable if the waste bin is not part of the facility, for example a trash bin just close to a bench.
Dat laat me een beetje twijfelen over een aparte node voor de prullenbak. Niet ver hier vandaan is een vergelijkbare situatie: Node: 7256112268 | OpenStreetMap (ooit toegevoegd door @Famlam) Hier heb ik de prullenbak als aparte node vlakbij gezet maar wil die node ook wel verwijderen en bin=yes
aan de kaartnode toevoegen.
Maar wat te doen met die overkapping? Helemaal niet mappen of mogelijk covered=yes
?