Taggen van een recreatief vaarroutenetwerk

Perfect! :slight_smile:

Een hard scheidingsteken (:wink: lijkt me inderdaad beter dan haakjes. Zo is de echte note-tag beter te onderscheiden van de specificatie door een script. Omdat het bijna altijd overlapt zijn de routes inderdaad vaak lastig te onderscheiden. Ik heb wel alle kano-routes gekopieerd van de motorbootroutes. Daardoor hebben de kanoroutes een hoger id en is het dus de tweede. Dit werkt natuurlijk niet meer als er meer route bij komen.

Voor de netwerken heb ik de specificatie achteraan tussen haakjes toegevoegd om de naam zo heel mogelijk te houden. Nu staat er op de bordjes toch geen ā€˜Vaarnetwerkā€™, dus zo belangrijk is dat nou ook niet. Een idee voor betere namen:

  • Kanonetwerk Midden-Delfland en Westland
  • Motorbootnetwerk Midden-Delfland en Westland
  • Motorbootnetwerk De Rotte
  • Sloepennetwerk Haaglanden (officiĆ«le naam, dus ik zou het geen ā€˜motorbootnetwerkā€™ noemen)
  • Kanonetwerk Midden-Delfland en Westland
  • Kanonetwerk De Rotte
  • Kanonetwerk Haaglanden
    Dus een officiĆ«le naam of anders de naam ā€˜Vaarnetwerkā€™ opsplitsen in ā€˜Kanonetwerkā€™ en ā€˜Motorbootnetwerkā€™.

Wat vind je daarvan?

Ik heb de wiki-paginaā€™s bijgewerkt:

Volgens mij staat alles er nu in, behalve de exacte tekst van de comment-tags omdat die te specifiek is voor de wiki.

Ik heb ook je kaarten op Openkaart.net toegevoegd als voorbeeld van rendering. Vind je dat een probleem vanwege eventuele drukte op je website? Anders haal ik het er wel weer af. Ik denk overigens niet dat er veel mensen naar die pagina kijken.

note:canoe=2-5 ?

Dat wordt helaas niet getoond in het relatievenster van JOSM. Alleen de name- en note-tags kunnen worden getoond. Anders staat er het relatie-id en kunnen we het verschil tussen geen enkele route meer zienā€¦

Lijkt me een mooie oplossing!

Geen probleem, te veel traffic is niet echt het probleem met mijn site :slight_smile:

Heb rendering nog wat aangepast, hoopte bij *lpn *de *lpn_refs * weer te geven en bij rpn de rpn_refs, maar dat werkte niet en leidde er wel toe dat dat de kleur-rendering van de individuele lpn-rondjes niet meer werkte. Dat laatste is nu hersteld, elke route wordt in zijn eigen kleur weergegeven, op basis van de eeste waarde in de osmc:symbol-tag:
https://www.openkaart.net/kanoroutes/#map=13/52.7035/6.0919&overlays=lpn

Deze kaart was oorspronkelijk voor een heel andere situatie gemaakt en is op sommige vlakken daardoor voor mij te lastig om zelf aan te passen aan de specifieke wensen bij kanoroutes. Ik vraag de maker om hulp. Uiteindelijk zou het mooi zijn om zowel *rpn */ *lpn *als *rmn * in hun eigen kleur en met hun eigen *xxn_refs * weer te kunnen geven.

Hier een quick-and-dirty demonstratie van hoe dat eruit ziet voor de lpn-refs (echt wonderschoon varen daar, wel echt een doolhof waarin het allergrootste deel van de sloten doorloopt en slechts een fractie een bruikbare doorvaart biedt, vandaar dat de genummerde paaltjes erg behulpzaam zijn bij oriƫntatie in het veld
https://www.openkaart.net/kanoroutes-overpass/#map=13/52.7176/6.0741&overlays=lwn

Gisteravond ook in Wormer gevaren, beeld van de kaarten werd bevestigd: rmn en rpn hebben op dezelfde plek verschillende knooppuntnummers, fijn dus dat we het hebben gesplitst. Nummers van rpn kwam mooi overene met de kaart, rmn lijkt in het veld meer knooppunten te bevatten dan op slopennetwerk.nl, maar was weer een wedstrijdje en dus geen fotoā€™s voor 100% zekerheidā€¦

Ik zal eea toevoegen van wat bevestigd is en hulp vragen aan andere peddelaars voor inventarisatie.