Tagga å med strandbankar på rätt sätt

Hej!

Jag registrerade mitt konto här för några dagar sen. Har varit inne och uppdaterat mina hemmakvarter i Frösunda, Solna lite. Och lagt till lite gatunamn i min hemstad Alingsås. Det är där min fråga dyker upp: genom Alingsås flyter en å som heter Säveån. Nån har lagt in den med strandbankarna utritade men taggat strandbankarna som waterway:stream. Detta resulterar i att arean som strandbankarna omringar inte renderas på kartan. Jag vill rätta till det.

Efter att ha läst lite på wikin (http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:waterway%3Driverbank) ändrade jag taggningen i enlighet med hur man beskriver det där. Jag la till en way i mitten av ån som visar flödet och som är taggad waterway:river|name:Säveån. Nedre delen av Säveån är framkomlig med båt så jag delade den i två delar och märkte den nedre delen boat:yes och den övre boat:no. Strandbankarnas taggning ändrade jag från waterway:stream till waterway:riverbank.

Gjorde dessa ändringar igår kväll. När jag tittar på kartan idag ser jag delar av ån korrekt utritad, men delar visas fortfarande inte. Vet inte om detta beror på att mina ändringar ännu inte slått igenom fullt ut eller om jag gjort något fel. Tacksam om nån kan titta på det och kolla om det ser ok ut.

Hälnisngar,
Johan