Tag voor drijvende oversteek water

In Wanssum ligt naast de brug een drijvende voetgangers oversteek aan palen in het water. Kan dit aangegeven worden als man_made=pier of ???

Dat klinkt als een pontonbrug. Is de tag bridge:structure=floating geschikt?
Zie https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:bridge:structure%3Dfloating

Heb je anders wellicht een foto?

Ik heb in Zwolle een drijvend voetpad getagged als:

floating=yes
highway=footway
layer=1
lit=yes
man_made=pier
surface=wood
smoothness=good

Waarschijnlijk is het de drijvende brug net achter de grote brug:

https://www.ooijen-wanssum.nl/nieuws/nieuws/centrum-wanssum-opengesteld-voor-ve/607/

Ik had geen foto. Maar Jan bedankt. Die is het. Ik wil voor Dick zijn optie gaan maar is floating=yes en layer=1 niet een beetje dubbel. Is floating niet voldoende ?

Ik ben wel benieuwd waarom je hier zou kiezen voor een man_made=pier. Het gaat in het geval van Ut Fietsmenneke om een oever-tot-oeververbinding. Is dat niet per definitie een brug? Een pier heeft volgens mij (en wiki) een structuur die uitsteekt vanuit de kust. Of is dit een conventie die ik niet ken?

Dit is eerder een kwestie van taal (en dan nog wel een taal die niet de onze is) maar voor mij is “pier” uitermate ongeschikt om een doorlopende weg aan te geven. Een pier is (ook in de taal van Shakespeare) toch altijd een constructie die een eind in het water steekt, maar nooit iets dat doorloopt van een bestemming naar een andere bestemming? Altijd een bestemming op zichzelf?

In het antwoord hierboven lijkt “highway=footpath” cruciaal, eigenlijk is al de rest bijkomstig; en de “man_made=pier” lijkt mij volkomen overbodig en zelfs een beetje storend, precies wegens overbodig. De toegevoegde waarde van “layer=1” zie ik ook niet, eigenlijk.

Eens met wat je schrijft behalve:

Zonder layer=1 zou het pad moeten aansluiten op het water en dat is geen optie. Voetgangers slaan niet rechtsaf om over het water verder te lopen.

Juist, ja, dat klinkt zinnig, dankje.

(flauwe verwijzing naar een historische voetganger die wel over het water liep slik ik maar even in :wink: )