13 jaar geleden uit AND geïmporteerd: https://www.openstreetmap.org/node/44716575/history date r een keer goed naar gekeken wordt is niet verkeerd.
Maar is " 't " geen afkorting van " het "? In OSM geldt de regel dat afkortingen voluit geschreven moeten worden. Alhoewel de meningen hierover verschillen.
Ik zou 't in een naam niet als een afkorting, maar meer als een verkorte vorm zien.
Als 't een afkorting is, dan is 's dat ook en zouden we Des Hertogenbosch moeten schrijven. Laten we dat maar niet doen. In het geval van het buurtschap 't Beijerse zou dus ik ook gewoon 't Beijerse schrijven, als dat zo op het bord staat. Als de polder op een manier gemapt zou worden, zou dat wel als Polder het Beijersche gedaan kunnen worden, aangezien hier Zuid-Hollands Landschap de naam heeft gegeven.
pitdicker, ik zou niet werken aan OSM en Wikidata en zeker geen data uit de wiki verplaatsen of gebruiken voor OSM. Je citeerd dan uit de tweede of zelfs derde hand, weinig betrouwbaar dus en zeker niet voldoende om te dienen als basis voor OSM.
Hallo Hendrikklaas,
Ik begrijp niet goed wat je bedoelt. Althans, is je advies: baseer je niet op Wikipedia om OSM te bewerken? Daar sta ik achter, het is een bron die kan meewegen maar niet gezaghebbend.
Ik zat te twijfelen of bewerken een probleem zou vormen vanwege de wikidata tag, maar dat lijkt niet zo te zijn. Dus ik ga het maar eens proberen ;-).