Straatnamenproblematiek

Voor mij is het al een tijdje duidelijk.
We horen de, wereldwijde, aangenomen methode te hanteren. Afkortingen voluit schrijven.
(Deze keuze heeft voordelen, zoals beschreven in de wiki pagina).

De BAG schijfwijze hoort te staan in de tag combinatie official_name=(value).

Deze zou op elke adres aanwezig moeten zijn.

Is dit te regelen met een aparte import methodiek? Zo, ja, gewenst?

Ik vroeg mij af, bij de official_name, hoe vaak het begin van de naam, met een kleine letter in OSM staat.

En of bij dan bij, name= , gebruik wordt gemaakt van een hoofdletter, de spellingsregels volgend.
Bij official_name beginnend met kleine letter, zouden we dan bij name= altijd hoofdtletter of de Bag kleine letter moeten volgen?

Daar ben ik nog niet over uit.

Gezien ook afwijkende straatnaamborden mogelijk zijn. Mist afwijkend van OSN name en official_name tag.
De naam op een straatnaambord, kan een ander *_name tag krijgen. Welke?
Afspraak over maken?

Overpass, kleine letter official_name search, style name visualisatie, text

Niet direct actueel, maar wel heel handig en ook makkelijk aan te passen voor andere situaties is de overpass code om straatnamen in een csv lijst te krijgen. Daar had ik al een oplossing voor en die liet ik ook zien aan iemand die op het internationale forum daarnaar vroeg.
Gelukkig zijn er nog mensen die weer een betere, snellere oplossing hebben en die laat ik hier ook nog even zien:

[out:csv ("name";false)][timeout:180];
{{geocodeArea:Vught}}->.searchArea;
(
  way["highway"]["name"](area.searchArea);
);
for (t["name"])
{
  make street name=_.val;
  out;
}

Deze code is veel sneller, geeft geen duplicaten en is ook nog eens gesorteerd!
Probeer hem eens uit op je eigen woonplaats!
http://overpass-turbo.eu/s/WzT

Overpass heeft heel veel verborgen (maar soms ook moeilijk te begrijpen), slimme oplsossingen.