Stoepopleuking, hoe taggen?

In Breda:

Dus het wapen van Breda, in metalen reuzenletters in het plaveisel opgenomen. Niet getekend. Detail:

Ik vind het markant genoeg om in OSM op te nemen. Goed zichtbaar vanuit de lucht ook.
Hoe te taggen?
tourism=artwork? En dan een leuke waarde voor artwork=* verzinnen?

En deze:

In NL zie je dit niet zo heel veel, maar sommige steden in het buitenland maken er een ware kunst van, elke winkel die wat voor wil stellen maakt een stoepkunstwerkje.

Afhankelijk van hoe groot het is, zou je hiervoor ook kunnen denken aan man_made=geoglyph. :slight_smile:

Zou hiervoor idd. wel kiezen voor tourism=artwork met een leuke artwork_type= (ik denk dat je die bedoelde met artwork=*? :blush: ).

Qua artwork type trouwens nog wel lastig, ik zou neigen naar artwork_type=tilework (geen verdere uitleg op de wiki) of artwork_type=relief, waarbij die laatste wat meer van “in de muur” lijkt uit te gaan, terwijl een tile of tilework verwijst naar de uitleg op wikipedia, waarbij het ook over decoratieve floor tiles gaat.

Na wat zoeken kwam ik op de wiki van memorial de tag memorial=pavement_plaque tegen.
Voor dit geval lijkt memorial niet echt te passen, misschien is artwork_type=pavement_plaque een idee?
Is volgens taginfo wel maar 23 keer gebruikt.

1 Like

Die bij de winkel lijkt geplaatst ter gelijkheid van een jubileum, maar om het dan een herdenkingsplaat te noemen gaat mij iets te ver… De meeste die ik gezien heb zijn winkellogo’s of voorstellingen die vaag met het aanbod te maken hebben.
Ik vind artwork_type= pavement_plaque wel passend. Relief, meestal niet. Mozaiek, komt wel voor.

( *grrr… type! Zooo zinloos…)

1 Like

Bij de bibliotheek van Deventer hadden ze ook iets kunstzinnig in de stoep.
Moet redelijk nieuw zijn - kan het niet terugvinden op Mapillary en Google Streetview.
Ik vond het wel interessant dat het gemaakt was met een heleboel (>100) geographisch referentiepunten. (Dat zijn metalen rondjes waarvan de locatie precies bekend is zodat je een nieuw gebouw niet vanaf Amersfoort hoeft in te meten maar zo’n punt in de buurt kan vinden). Lijkt me heel irritant voor iemand die dat gebruikt om te weten welke de juiste is.