Stippenparade.

Als nieuweling aan het OSM front ben ik en paar dagen geleden begonnen, rondlopend met een klembordje met een paar screenprints van de OSM kaart, wat aanpassingen (verbeteringen?) aan te brengen in het gebied rond mijn flat in Utrecht Overvecht. Toen ik net JOSM opstartte werd het beeldscherm gevuld met een extra hoeveelheid stippen (nodes) die er gisteren nog niet waren, maar momenteel in een hoog tempo worden aangemaakt (http://www.openstreetmap.org/browse/changeset/5474034)

Kan iemand mij uitleggen wat hier gaande is?

De gebruiker fsteggink is de 3dShapes landgebruik data aan het importeren. Dit zijn redelijk grote hoeveelheden data. Het duurt dus even voor die allemaal aankomen bij de server. Als je nu data download in het zelfde gebied als waar hij op dat moment aan het uploaden is, zie je dus al die onverbonden punten. Als je later vanavond of morgen weer kijkt, zijn het allemaal grasvelden en bosjes geworden.

M.a.w. alsjeblieft die punten niet aanraken tot de upload helemaal klaar is.

Dank voor de uitleg. Ik doe even niets meer tot alles klaar is.

Maar als beginner ben je welkom op het forum en natuurlijk ook op de MappingParty bij jouw in de stad. Zondag over een week gaat die gehouden worden en je kunt er meer over lezen in een vorige draad.

Over die MappingParty had ik al het e.e.a gelezen. Jammer genoeg moet ik die zondag werken.

Die zijn nu inderdaad zichtbaar geworden. Zeker de parken (zoals Park de Gagel) zien er nu veel beter uit. Alleen lopen de net door mij getekende wandelpaden hier en daar nu door de struiken heen :slight_smile: Dat gaan we de komende dagen dan maar weer even aanpassen.

Hoi Han,

Ik heb je ondertussen al een mailtje gestuurd over de import via de OSM site en de mapping party, aangezien ik me realiseerde dat jij gelijk zeer actief in Overvecht aan het mappen bent :). De import was laatst al aangekondigd op het forum, nog voordat jij je account registreerde. Sorry voor de verwarring. Ik ga vanavond waarschijnlijk aan de slag met het noordwestelijk deel van Utrecht + omgeving Soest. Jammer dat je volgende week niet aanwezig kunt zijn.

V.w.b. aanpassen, ik ga hierover pjdebruin nog inlichten. Hij heeft van een aantal gebieden ten noorden van de N230 aangegeven dat de situatie is veranderd t.o.v. 3dShapes. Hij heeft ook een deel van de parken in Overvecht en alles in Lunetten gemapt. Hier heb ik alleen data geïmporteerd en geen bestaande data aangepast/gewijzigd (op enkele waterlopen in Overvecht na).

Groeten,

Frank