STEMMING: Tagging tijdsafhankelijke maximumsnelheden NL snelwegen

Voor degenen die het nog niet gezien hadden:

Sinds 10 januari is er op deze wikipagina een stemming bezig over hoe tijdsafhankelijke maximumsnelheden op Nederlandse snelwegen getagd moeten worden. De zes mogelijkheden zijn gebaseerd op deze forumdiscussie.

Gelieve vóór 7 februari 23:59 je voorkeur te plaatsen op de wiki, volgens de instructies aldaar. Mocht je niet weten hoe je de wiki kunt bewerken, vraag dan in een forumbericht om jouw stem toe te voegen aan de wikipagina.

Remindertje, nog 2 dagen :slight_smile:

Blijkbaar nog geen OSMwikilid, svp de volgende stemming toevoegen:
D > E : Map what’s on the ground. Hans Erren

Ik heb het voor je toegevoegd, Hans.
Zie https://wiki.openstreetmap.org/w/index.php?title=Reduced_speed_limit_on_Dutch_motorways%2FVote&type=revision&diff=2261098&oldid=2260833

@JeroenvanderGun:
erg goed initiatief deze stemming!
Ik ben in algemene zin heel erg voor ruimte voor lokaal verschil in detaillering afhankelijk van interesses van de mappers (mits binnen randvoorwaarden van OSM zoals oa mooi benoemd in Any tags you like en andere Good practice-principes).

Maar dit is nu juist een onderwerp waarbij het ons erg vooruit helpt om dezelfde feitelijke situaties (die we hier landelijk dekkkend in beeld hebben) ook op dezelfde manier te taggen. Consistentie helpt datverwerkers bij de verwerking van deze best lastige tags en helpt mappers omdat we ons dan daarna kunnen richten op samen OSM te verbeteren door te mappen in plaats van op steeds weer terugkerende discussies en het ongedaan maken van elkaars werk. Dank dus daarvoor!


Edit: wiki-link geactualiseerd omdat ik bij eerste keer toelichting stemverklaring was vergeten over te nemen in de Wiki…

Optie A heeft gewonnen. Een meerderheid van 56% heeft A als eerste voorkeur, waardoor verdere instant-run-off-rondes overbodig zijn (A heeft meer stemmen in de eerste ronde dan alle andere opties bij elkaar).

https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Reduced_speed_limit_on_Dutch_motorways/Vote#Uitslag

Dat betekent dat er niets veranderd wordt aan de huidige tagging. We hebben nu wel een duidelijke bevestiging dat het inderdaad de populairste oplossing is.

Is deze tagging in heel Nederland al doorgevoerd?

Bedankt iedereen voor deze stemming met duidelijke uitslag en (na wat opstartproblemen) duidelijke procedure. Hoewel ik het niet eens ben met de uitslag (C is de enige juiste keuze :D) ga ik uiteraard nu (in Nederland) volgens A taggen als ik anders tegenkom. Volgens mij is het grootste deel van NL al op die manier getagd, maar ik kom het wel anders tegen.