stem begeleiding

ik ben zo blij met die App en gebruik sindsdien niet meer mijn Mio !
ik kocht een leuk smartphonehoesje dat ik op mijn 2 fietsen gemakkelijk kan plaatsen.
Maar ! die begeleidende stem makes me completely ZOT !!
Hoge vrouwenstem die niet stopt !!
ik zette ze uit en gebruik dan alleen de biebs, maar die komen ofwel te laat, ofwel niet.

Hopelijk kan iemand me wat leuke tips geven voor beter gebruik. Lieve grtjs,

Vooreerst: mag ik vragen welke app je gebruikt? Er zijn een aantal apps die GPS-functionaliteit aanbieden op basis van OpenStreetMap data. OSMAnd, MagicEarth, …

:stuck_out_tongue:
Ik gebruik OsmAnd 3.3.6. vrijgegeven 2019-03-15 en de dame naast mij in de auto vraagde
beleefd of de radio niet wat minder luid kon !
Ongehoord zulke geluiden bij deze prachtige offline navigatie , vandaag mijn 1ste testrit en
absoluut content - tja die stem ! Ik denk wel dat er nog andere moeten zijn.

Mijn serieuze vraag :
Onder instellingen > navigatie instellingen > routeberekening-voorkeuren :

  • vermijd : onverharde wegen - geen tolwegen -veerboten
  • autosnelwegen toestaan

Graag zou ik willen autorijden op HOOFDWEGEN - want tijdens mijn eerste testrijden heb ik
nogal wat landelijke wegeltjes moeten zien. :sunglasses:

Thanks bij voorbaat

Even uit nieuwsgierigheid: is de engelse stem even ‘vervelend’?

Voor wat betreft je vraag over routering via hoofdwegen - daar is blijkbaar wel wat aanpas-mogelijkheid, heb je vraag even gekaatst naar iemand die daar graag wat mee probeert…

Mag ik vragen op welk traject het probleem zich voordeed? Soms is, wanneer het traject via ‘hoofdwegen’ beduidend verder om is, eender welk navigatiesysteem geneigd de korte route te nemen…

Hallo allemaal,

OsmAnd is idd wel een beetje een beestje dat je wat moet temmen soms.

Wat de navigatie betreft: kijk eens bij de navigatie-instellingen of ‘Fastest route’ afzetten beter werkt voor je. Als je het aandurft, kan je ook proberen om de routing.xml aan te passen. Download dit bestand, lees de documentatie en plaats het dan op je GSM op de juiste plaats: https://github.com/osmandapp/OsmAnd-resources/blob/master/routing/routing.xml

Ook kan je je eigen stem maken mits wat technische kennis en een paar uur tijd: https://wiki.openstreetmap.org/wiki/User:M!dgard/Record_your_voice_for_OsmAnd

Tenslotte kan je ook een andere TTS-engine op je GSM installeren (bv deze apps: https://play.google.com/store/search?q=pico%20tts))

Mocht je zondag 28 in Gent zijn, kan je ook langskomen op Newline van Hackerspace Ghent - daar ben ik en kan ik je verder helpen.

Zo, ook nog een meetup van gemaakt:

https://www.meetup.com/OpenStreetMap-Belgium/events/260725736/

:smiley: :laughing:
Tim , dat eender welk navigatiesysteem geneigd is de kortste route te nemen klopt als een bus !
Al diverse keren via oude medion over een rivier moeten springen met den auto !
Geaccepteerd daar kunnen we mee leven.

Lief en leed huidige partner naast mij wil ik ook mee blijven leven ! Dus die stem moet weg !
Andere stem - **Kunnen jullie daar voor zorgen !
**
Pieter goed bedoeld van jou - niet voor ons - nog te kwak :stuck_out_tongue:

Als ik Pieter z’n insteek goed begrijp, is het probleem niet specifiek gebonden aan de app, maar het ‘TTS’ (text to speech) systeem die het geluid verzorgt. Blijkbaar kan je die wel vervangen, en da’s waar Pieter naar verwijst met zijn onderste link.

:roll_eyes: :roll_eyes:
Nikske van kunnen ! Ben al super content te hebben kunnen installeren
Dus mij er maar bij neergelegd en tegen mijn partner gezegd dat ze oordopjes moet meepakken.
Vandaag in Schaarbeek ermede geweest – Niet te doen met constante zeebrapaden - Stem MOETEN afzetten.

jellek1 ontwerper dezer topic had wel 100% gelijk – Afzetten die stem in OSMAnd navigator.
In de stad zal ik dit dus doen ! Ook geaccepteerd , maar nu moet het stoppen zo niet andere navigator

Nu zoek ik een manier om zonder tussenstops een route te plannen - zal het uitleggen met een fictief voorbeeld.

Route van Lovendegem station naar het zwembad via de kerk (kerkstraat) !
Hoe kan ik - VLOT- instellen < via de Kerkstraat > ! Please niet middels GPX toestanden. :sunglasses:

Tussen haakjes Heideplein te Steenokkerzeel onbekend bij OSMAnd - Mag / moet ik dat melden
(Is een groot plein en met foto´s bekend bij google maps) :stuck_out_tongue:

die waarschuwingen voor zebrapaden kan je afzetten

instellingen → Navigatie instellingen → auto icoon → toon waarschuwingen

vikjes zetten/afzetten bij wat je wil horen/niet horen

:smiley:
Proficiat !
Slechts 2 lijntjes en voor 100% content.
Plus ik heb per direct ook gevonden hoe °Snelheidscamera´s° aan te zetten.
Hopelijk leest °jellek1° nog mee
;):confused: