Jag såg att grillplatser.nu har samlat totalt 8300 platser nu.
Jag gjorde en klusteranalys med 100m distans på OSM och den resulterade i 5996 punkter. Dvs det saknas troligtvis i dagsläget uppemot 2k grillplatser i OSM.
Eftersom alla många av punkterna är CC0 på sidan borde de relativt enkelt gå att importera i OSM om nån känner för det.
Idealiskt skulle det här jämföras med en liknande analys på hela datamängden från grillplatser.nu, men den finns inte att ladda ner. Ska se om jag kan få en kopia av han som driver sidan på den del som är CC0.
171 har värdet unknown min tanke är att detta är en bra indikator på objekt som SAT map ännu inte har identifierat eller tilldelat ett permanent SAT-ID men kanske borde det…
@pangoSE hur högt har dessa öppen data leverantörer kommit på grillplats mogenhetstrappan några raketingenjörer som leker med chatGPT och skapar bra data
Allt jag sett hittills ligger runt 2. En tabellkolumn med “wikidata” som är tom eller fel QID har jag också sett men det räcker inte för nivå 3 i min värld. Metascapes API ger tabelldata som json, inte geojson så de klarar knappt av 2…