Stationsstraat Utrecht

In deze wijziging is iets vreemds gebeurd met Stationsplein/Stationsstraat Utrecht. Een weg is verwijderd, een andere heeft een hele vreemde kronkel gekregen en is bovendien van fietspad naar secondary omgetagt. De omschrijving (“tijdelijke omlegging”), en het feit dat het de tweede bewerking van gebruiker na bijna 2 jaar is, doen me vermoeden dat we hier met onervarenheid te maken hebben, en niet met vandalisme, maar hoe de situatie ter plekke naar iets fatsoenlijks moet worden hersteld, weet ik niet.

Ik heb de betreffende gebruiker vorige week een mail gestuurd over deze wijziging en hulp aangeboden, maar nog geen reactie ontvangen. Ik denk ook dat het door onervarenheid komt. Zomaar verwijderen gaat niet, omdat er allerlei routes overheen lopen, dus dit moet wel met enige voorzichtigheid.

De komende week/weken wil ik sowieso met dit gebied aan de slag, omdat er grote verhuizingen zijn van de buslijnen. Busstation Noord wordt gesloten. Zuid gaat Oost heten. De meeste lijnen van Noord gaan naar Zuid, een paar naar West (Jaarbeurskant) en een aantal lijnen van Zuid gaan ook naar West.

De situatie is weer hersteld: http://www.openstreetmap.org/browse/changeset/17599253. De routes lopen volgens mij nu goed. Bij twee fietsroutes heb ik er ook voor gezorgd dat het rondje over de Willems- en Moreelseviaducten goed loopt, door forward-roles op de juiste ways te zetten en ze iets anders te rangschikken. In dit gebied komen geen gaps meer voor.