Station op verkeerde plaats - hoe verplaatsen?

Beste mensen,

Ik kwam toevallig langs de OpenStreetMap site en het ziet er uit als een waardevol project. Ik heb zelf geen GPS-device, maar wilde een kleine bijdrage leveren door gebieden waar ik zelf bekend ben eens te bekijken om te zien of het klopt.

Een ding dat me opviel is dat het station Zaltbommel op de verkeerde plaats gesitueerd is (d.w.z.: het ligt op de plek waar het sinds 1984 niet meer ligt :slight_smile:

http://www.openstreetmap.org/?lat=51.80344&lon=5.264&zoom=16&layers=B0F

Als ik vervolgens op ‘edit’ klik, zie ik het hele station niet meer, laat staan dat het me lukt om het vervolgens te verplaatsen. Kan iemand me helpen om dit voor elkaar te krijgen?

Nou het koste mij, als jOSM gebruiker, ook veel moeite maar het is me toch half gelukt:

Klik op de kruising tussen de ‘service’ way en het spoor (waar het station is) of op het spoor ten noorden/zuiden of de service way. In elk van deze gevallen zal de node op het spoor rood worden. Als je nu nogmaals op deze node klikt zie je bij de eigenschappen: railway=station verschijnen. Druk nu op de ‘Enter/Return’ toets. Nu zul je de eigenschappen van het station waarschijnlijk aan kunnen passen (verwijderen). Hoe dat moet weet ik echt niet maar dat kun je vast hier vinden.