Standaardtekstje OSM uitleggen

Hoi,

Ik liep vanmiddag langs het Informatiecentrum van Holland Park, een woonwijk in ontwikkeling in Diemen.
Op de hele website is geen duidelijke kaart te vinden van het project, alleen schetsen.
In het informatiecentrum hebben ze wel een maquette met duidelijke straatnamen, maar ook daar in de flyers niets. En mijn telefoon was dood, dus ik kon geen foto’s maken. Het meisje achter de infobalie wist ook niet veel.
Wel komen de eerste bewoners over 2 weken, dus het is langzamerhand tijd om eens wat straten in te tekenen. Van de zuidkant af is er echter geen spoor van weg die over 2 weken af zou moeten zijn te zien.

Ik wil wel een mailtje sturen met of ze een plankaart hebben, maar is er een standaard wervend-uitleggend tekstje over OSM voor in zulk soort mailtjes?

Misschien is de tekst van de wiki een goede basis?
Zoiets:

Maar goed, voordat we een heel verhaal gaan typen denk ik dat er vast wel iemand is die al een standaardtekstje heeft. :smiley:

Op de website is dit nog de duidelijkste.
Samen de luchtfoto’s en met de locatie van de panden in de BAG daarbij is ongeveer te bepalen waar de straten liggen, maar de grote vraag blijft inderdaad aan welke kant van het gebouw.
Overigens in de BAG wel een 4-tal panden extra in aanbouw, dus die gelijk maar ingelezen. Volgens hun eigen website zijn daarvan enkel de 2 panden aan de Carel Willinkgracht in de verkoop. Verwijder maar wat niet klopt.

Ha, jouw update kwam net tussen mijn update door. Ik heb obv jouw BAG-update sommige straten ook een naam gegeven. De Charley Tooropgracht heb ik naar de andere kant gelegd, omdat die straat meer aan het gebouw ligt, dat leek me logischer - maar ik hou het in de gaten.
Heb inmiddels obv een tekening van een architect wat mooiers ingetekend.

Die site is een verschrikking. Contact anders dan telefonisch is niet mogelijk als je niet een huis wil kopen.
Dan maar via facebook:

Beste,

Ik ben vrijwilliger voor Openstreetmap, een kaart die door vrijwilligers onderhouden wordt.
Bovendien woon ik in de buurt (in de Bijlmer).
Is er een goede plankaart van het project inclusief straatnamen (bijv. de basis van de grote maquette in het informatiecentrum) beschikbaar op basis waarvan wij de toekomstige situatie van Holland Park op Openstreetmap kunnen intekenen?
Voor u heeft dit als voordeel dat u een actuele kaart van Holland Park beschikbaar heeft.

Mocht u het niet kennen: De OpenStreetMapkaart wordt door vrijwilligers gemaakt, iedereen kan gratis meehelpen. Bladeren door onze kaart is eenvoudig op www.openstreetmap.org. Gedurende de jaren hebben we nogal een spectaculaire vooruitgang geboekt, waarbij vele mijlpalen zijn bereikt. Individuen, overheden en commerciële bedrijven zijn al begonnen met het gebruiken van deze kaart, en in vele landen. Voor vele soorten gebruik is OpenStreetMap een waardig alternatief voor andere aanbieders van kaarten. Echter de kaart is nog niet klaar. De wereld is nogal groot. Waarschijnlijk missen er hier en daar nog details, hoe ziet uw buurt eruit op OSM?

Momenteel is Holland Park al deels ingetekend, als volgt: http://www.openstreetmap.org/search?query=holland%20park%2C%20diemen#map=17/52.32881/4.96226

Misschien heb je hier nog iets aan?

Ja, van die heb ik het overgetrokken wat er nu is, maar daar mis ik toch details als straatnamen e.d. op en het is net wat te grofkorrelig.

Misschien de gemeente Diemen mailen of bellen?
Heb je hier nog wat aan: http://bergwijkpark.diemen.nl/over+holland+park/default.aspx

Nog eentje dan hier.
Flink inzoomen en je ziet ook de straatnamen staan, evenals de (toekomstige) bordjes voor 30km-zone.