speeltoetstellen in een park: goaltjes

op een grasveld in een park staan twee goaltjes. Ik dacht deze te mappen, maar weet niet wat de beste methode is(tags?). heb nu een lijn met man_made=soccer_goal, maar dat lijkt me niet veelgebruikt.

Het intekenen van een voetbalveld werkt wel het best, maar sluit niet eerlijk aan omp de aangetroffen werkelijkheid: het is een park met ergen op het gras een paar goaltjes

Welkom op het forum!

Je hoeft natuurlijk niet alles te mappen wat je ziet, hoewel sommigen daar anders over denken.

Je kunt starten met leisure=playground en dan nog wat aanvullende tags als leisure=pitch en sport=soccer?

Hoi JHNijman!

Wat een herkenbaar dilemma voor voetbalveldjes in een park. Ik teken vaak de veldjes in zoals Martin dat vermeldt. Dus leisure=pitch & sport=soccer.
Niet zelden levert dit echter een contour op die op zijn zachtst gezegd niet de proporties heeft van een normaal voetbalveld. Er zijn ook geen lijnen getrokken en het is daarmee een betwistbaar ding.

Persoonlijk zou ik in dergelijke geval liever doeltjes intekenen. Al duurt het vermoedelijk 12.000 jaar vooraleer dat bij onze standaardkaart wordt geprojecteerd.
Overigens valt er iets vergelijkbaars te zeggen voor de basketbalvelden met maar één mand. Die zijn toch met geen fatsoen een basketbalveld te noemen? Dan zou je toch hopen dat je er ook een potje mandbal kunt spelen!

Enfin, tot zover. Misschien een idee om dit vooralsnog als leisure=pitch te bestempelen en voor de liefhebber man_made=soccer_goal toe te voegen in geval van voetbalveld.

“basketbalvelden met maar één mand. Die zijn toch met geen fatsoen een basketbalveld te noemen?”

Oei, 3x3 basketbal, met een veld met maar 1 mand, is zelfs een olympische sport :stuck_out_tongue: