Snapowanie do punktów

Jestem studentem geodezji i piszę swoją pracę dyplomową na temat pomiaru GPS i przedstawianiu wyników pomiarów w internecie, jednak mam mały problem z edytorem JOSM. Pomiar wykonałem metodą GPS RTK która zapewnia dużą dokładność pomiaru dlatego zastanawiam się czy istnieje możliwość przyciągania linii do punktów w edytorze JOSM, bo co mi po dokładnym pomiarze, jeśli linię rysuje obok punktów.

Jeśli nie to czy ktoś zna jakiś inny program który by mi to umożliwił.

“Join node to way (J)”, w menu “Tools”.

W JOSMie po powiększeniu maksymalnym rysujesz w skali praktycznie 1:1, bo 1 mm w terenie to ok 0,5-0,7 mm na ekranie.
Na podziałce z odległością masz wtedy największą rozdzielczość tak, że linijka pomiarowa ma nominał 4 cm (działka 1 cm)
Dodatkowo JOSM ma przyciąganie do punktów jeśli zbliżysz się do punktu na odległość mniejszą niż 1/10 długości podziałki.
Pewnie to jeszcze można zmienić w opcjach zaawansowanych.
Zatem jeśli kreślisz z błędem 4 mm ( realu) czyli ok 2 mm na ekranie to taki błąd jest kasowany.
Błąd 4 mm przy błędach RTK na poziome 10-70 cm chyba nic nie znaczy.
Gorzej gdyby się okazało (ze przy sklejaniu punkt się przestawi. Przy rysowaniu budynków takie hece są że większy obrys jest przyciągany do mniejszego ale nie wiem jak sztywny jest punkt przy sklejaniu punktu z linią.
Podejrzewam, że magnetyzm można wyłączyć, ale Tobie chodzi o coś wręcz odwrotnego.
Chcesz aby wyręczył Cię w wielokrotnym w zoomowaniu.

W praktyce jeśli łączysz punkty stojące w odstępie 10 m i nie chcesz co punkt zmieniać zooma, a punktów wiele ma się zmieścić na ekranie (5-10 szt.), to zooma ustawiasz tak aby miarka mająca ok 2 cm miała nominalne 10 m , czyli rysujesz w skali 1:500
Jeśli rysujesz z błędem kreślenia do 1 m (2 mm na ekranie ) to JOSM Ci przyciągnie.
W praktyce przy takim zoomie rysuje się z błędem 2-4 razy mniejszym więc magnetyzm jest bardzo skuteczny, co pozwala rysować na raz ustawionym zoomie.