Site maakt gebruik van OSM layer

Hoi,

Deze site vermoedelijk uit Nederland, gebruikt google kaarten en ook mogelijkheid over te schakelen naar osm layer kaart, doch op de osm layer worden de besturing en gebruiksvoorwaarden van google behouden.
Hebben jullie een standaard nota om naar deze contactpersoon te sturen met de tekortkoming met betrekking op de minimale vermelding

https://wiki.osmfoundation.org/wiki/License
Our requested attribution is “© OpenStreetMap contributors”.
You must make it clear that the data is available under the Open Database Licence. This can be achieved by providing a “License” or “Terms” link which links to www.openstreetmap.org/copyright or www.opendatacommons.org/licenses/odbl.

http://www.gpscoordinaten.nl/link-kaart-mijn-locatie.php

Thx

Dit lijkt op de situatie op afstandmeten.nl. Hier kan je Google map en satteliet en verschillende OSM-lagen kiezen.
Rechtsonder staan bij de Google-lagen het google-copyright en gebruiksvoorwaarden, en bij de OSM-lagen een CC-BY-SA en de link naar OSM of derivaten (waaronder Opencyclemap).

Maar wel is in alle lagen linksonder het “Google”-logo te zien.

Heeft dat niet iets te maken met de voorwaarden die Google stelt aan het gebruik van hun API ? Je kan daarmee wel andere tiles tonen, maar je blijft een aantal zaken van Google zien. Ik heb dit al een paar keer gelezen als antwoord op gelijkaardige vragen

Dat zou kunnen. Het is wel vreemd, want daarmee associeert Google zich met een product dat niet van hun is; de link onder het Google-logo verwijst namelijk naar Google Maps en niet naar de Google API.

Die Google knop is inderdaad erg prominent aanwezig, en zou kunnen suggereren dat de kaart ook van Google komt.
Op zich klopt het wel: rechtsonder staat de accreditatie en linksonder staat een knop om Google maps te openen, met het zelfde gebied geselecteerd. Dit is vergelijkbaar met een Twitter knop die tweets uit het geselecteerd gebied zou tonen.
Erg netjes vind ik het niet, maar het is de sitebouwer van de kaart die die knop daar neer zet en niet Google. Maar dan wel weer met de Google standaard instellingen, waardoor het meer op een copyright, dan op een knop lijkt.