Site en blog

Hoi,

Ik woon nu al twee jaar niet meer in Nederland, maar zo af en toe kijk ik nog eens hoe het staat met de Nederlandse community. Wat me opvalt is dat de website (openstreetmap.nl) zo te zien niet meer is geupdate sinds ik vertrokken ben (zomer 2011) en de blog (http://blog.openstreetmap.nl) geeft zelfs een foutmelding. Er is nog wel http://blog.opengeo.nl, maar daar wordt ook niet veel op geplaatst en de relatie met OpenStreetMap is niet direct duidelijk, zeker niet voor buitenstaanders.

Wie bekommert zich hierom? Is er leiderschap om dit aan te pakken?

Groeten
Martijn

Ik vrees dat er niemand zich hierom bekommert. De “oude garde” heeft de laatste paar jaar amper wat van zich laten horen. Heb je Stefan al een keer een mailtje gestuurd?
Misschien tijd voor een doorstart, eventueel in osgeo.nl verband?

Groeten,

Frank

Oude garde, de jongeren “:D”, weten niet wie aan de wieg stond van wat.
Misschien eens tijd voor een historisch les, eren wie eer toekomt.

Tja tot nu toe respecteer ik de senioren, als de oude garde, maar of je daar als jongere iets mee opschiet bij het werken met het OSM systeem ? :expressionless:
Vergelijk OSM.nl met een bijenvolk, veel werkers die hun ding doen met een koningin die diep weg zit, daarmee heeft Martijn gelijk, ‘weinig coordinatie of sturing’

Het is gewoon een kwestie van beginnen. Iemand moet wat leiderschap tonen, anders gebeurt er niks. Er is wat mij betreft geen oude of nieuwe garde - mensen gaan en komen voortdurend. Er zijn geen heilige huisjes - als het niet werkt of het staat je niet aan, maak het dan beter - zolang je respect toont voor de mensen die je zijn voorgegaan, en hun beweegredenen, als je daar nog iets van kunt achterhalen. De huidige website is ook maar een samenloop van omstandigheden - een individu (Rejo Zenger) die zich een paar maanden lang heel druk heeft gemaakt om OSM en in zijn eentje deze website heeft gemaakt.

Tja, dan moet er wel iemand naar voren stappen. Er zijn duizenden redenen om het niet te doen, maar één reden om het wel te doen, nl. dat OSM een fantastisch project is :slight_smile: