Shell Recharge of Shell Recharge Solutions?

Nadat ik de operator en brand voor een laadpaal om-tagde omdat ie van merk is veranderd (TotalEnergies naar Shell Recharge), suggereert ID dat dat “Shell Recharge Solutions” zou moeten zijn - i.t.t. de wikidata, die het over Shell Recharge heeft. ID blijft dat nu als probleem weergeven (zie screenshot onderaan de post), dus het voelt een beetje alsof het wachten is tot iemand dat goedbedoeld “oplost”.

Ik volg zelf altijd netjes namen op basis van WikiData (naar aanleiding van eerdere suggesties van ID) - maar ik vraag me nu af wat de juiste naamgeving nu zou moeten zijn?

Even rondneuzen op het web en hun website blijkt dat ze in op de nl-nl website (en en-gb en div anderen) inderdaad “Shell Recharge” heten, de “solutions” toevoeging wordt alleen gebruikt voor de zakelijke diensten. Maar op de en-int website (en bijv. ook de Zweedse presenteren ze zichzelf standaard als “Shell Recharge Solutions” (tot je verder doorklikt, maar wat er uiteindelijk gebeurd verschilt per land).

Wat is nu het juiste gebruik in Nederland? En is zo’n melding van ID, indien onterecht, te voorkomen?

Landelijk worden het door elkaar gebruikt - overpass turbo - naar het buitenland heb ik nog niet gekeken.

Hoewel het m.i. goed is om uniformiteit/consistentie na te streven binnen het taggen, is het ook waar dat zaken op verschillende plekken anders genoemd worden.

Voorbeeld: KFC

Een voorbeeld is KFC, waar vorig jaar een uitgebreide internationale discussie over was: KFC vs. Kentucky Fried Chicken. In onder andere de VS wordt geadverteerd met de volledige naam “Kentucky Fried Chicken”. Maar onder andere hier in Nederland gebruikt het bedrijf stelselmatig de naam “KFC”. Wat moet er dan gebruikt worden?

Over het algemeen geldt daarbij ‘map what’s on te ground’. Oftewel, tag het zoals het in werkelijkheid is. Ik neem aan dat er wel iets van een stickertje opzit met een logo o.i.d. Wat staat daar op?

This is in the naming index. I have opened a ticket:

You can raise a pull request on GitHub to change it yourself if you like.

I agree it should be “Shell Recharge”

2 Likes

Operator:
Shell EV Charging Solutions B.V. - Rigakade 20, 1013 BC, Amsterdam, Nederland - BTW: NL821197782B01

Zeker. Dat was mede de aanleiding voor het topic. Als de bestickering leidend is, laat dat weinig twijfel bestaan. :yum:





De operator is sowieso Ubitricity. Het zou hier gaan om de “brand”. Zie eerste foto/sticker.

Zo wordt de paal ook in de app, die overigens óók Shell Recharge heet:

IMG_8406

… vermeld:

Thanks. :ok_hand:t3:

2 Likes

Lijkt mij inderdaad operator=ubitricity (ze schrijven het zelf, ook in de KvK, zonder hoofdletter, hoe gaan wij daar mee om?) en brand=Shell Recharge.