Inden jeg går igang med en større ændring, er der nogen som kan bekræfte mig i at de mange barrier=fence nedenstående område bør ændres til barrier=hedge, samt slettes foran indkørsler.
Selv uden at have været på stedet, ville jeg ikke betænke mig på at ændre de hegn til hække og åbne op ved indkørsler. Kan ikke se noget på skrå- og luftfotos, som ligner hegn.
Det minder mig om noget jeg tidligere så på Frederiksberg, som jeg lavede et opslag om. Hvis du har lyst er det også noget man kunne give sig i kast med.
Niels har virkelig haft travlt med at hegne bla Langeland ind. Jeg kan faktisk slet ikke overskue at gå igang med oprydningen.
Han har nok misforstået OSM’s “hegn” som “levende hegn”. Kan se, at han kalder det for “hæk” i ændringssæt ![]()
Ja, måske.
Men andre steder virker det nærmest som om det er skel der er tegnet op, fordi hegnet omkrenser hele grunden, incl indkørsel.
Jeg har også fundet det her changeset, hvor han året efter har ændret et par “fence” til “hedge”, men ladet resten stå som “fence”.
Hej
I Overpass Turbo søgningen kan man exportere OSM data (alle dem den OSM frivillige har lavet men som ska ændres til mere korrekt tag) til JOSM og så når JOSM er åben kan man lave en Control A ( på Windows computer så alle data bliver highlightet) og så kan tags ændres til det korrekte i et hug og så save og det bliver uploadet.
Det bliver så incl. fejl, hække der er forkert placeret, eller ikke er der mere mm.
Ja, det løser ikke rigtig problemet.
Det område jeg oprindelig spurgte ind til havde mange steder hvor hegnet omsluttede hele grunden og dermed også indkørsler.
Nogle enkelte hegn var faktisk hegn, men det var meget få. Andre fandtes ikke længere eller havde nok nærmere aldrig været hverken hegn eller hæk, men bare græsplæne.