Twee lagen Leeuwarden laatste 19 juni bovenop, onderop versprongen Leeuwarden, naam aan de file zal meegegeven zijn om ongeveer te weten waar de tiles vandaan komen en voor ons om een keuze te maken.
De satelliet scheert over Nederland en neemt in banen foto’s. Zo scheert hij ook eens voor de kust langs en neemt net die pier mee in de buurt van Zandvoort mee. Dat is toch mooi.
Dat scheren, dat is niet een vooringesteld patroon, zoals bij een vliegtuigopname.
RGB_Zandvoort
Een ongeveer aanduiding waar de beelden liggen.
Het is misschien jammer, dat ze de windmolenparken op zee niet laten zien.
Dat ligt wellicht aan de doelstelling of het contract, wat ze mogen laten zien.
Omdat dit bewuste satellietbeeld alleen een stukje Zuidpier van IJmuiden laat zien. Dit terwijl er inderdaad veel belangwekkender objecten zoals inderdaad windmolens gevangen hadden kunnen worden.
Die is geen kritiek op de hele wel waardevolle verzameling hoor.
Ik bedacht me wel bij deze weergave, iemand of een groep iemanden heeft vast deze verzameling beelden vooraf gezien en besloten de foto vrij te geven ter publicatie. Why ?
Wil je toch een satellietbeeld van het nieuwe portaal gebruiken dan moet je hem opzoeken via hulpmiddelen en webontwikkelaarshulpmiddel, browser verschillend, dan bij de tab "netwerk.
Een image aanklikken en dan die url links kopiëren.
Ik wil eigenlijk gewoon dat ze de bug erkennen en oplossen. Ik heb op mijn mailtje in ieder geval geen antwoord gehad. Loop je hier tegenaan, meldt dan bij Satellietdataportaal dat je niet bij de directe WMTS-link kan in de nieuwe versie. Hoe meer mensen dat aankaarten, hoe beter.
Oud.
Ik had van de week dat ik tot twee keer toe geen verbinding meer kreeg, vandaar dat ik deze tussenoplossing hier aan gaf. Nu zie ik dat oud weer werkt.
Het probleem heb ik al eerder bij hun gemeld. En een reactie terug gehad. Wordt aan gewerkt.
Met het bedrijf, wat zaken door gesproken.
Mogelijk naast de wmts methode, groep van aparte image lagen, ook een individuele mogelijkheid via tms zxy besproken.
Daarnaast een andere landelijke laag besproken, zodat je geen aparte wmts tms laag in moet voeren, tenzij je een speciaal beeld wilt hebben die beter is.
Aanvullende bug: de plaats marker is, in tegenstelling tot de andere opties, niet gekoppeld aan het coördinatenstelsel.
Het in en uit zoomen etc. zorgt daardoor voor een ongewenste verschuiving van de plaats marker.
Ik heb nog geprobeerd de rest van de talen te verwijderen, behalve Persisch, want ik kreeg geen goede vertaling, en werd subiet van de site geknikkerd wegens abuse.
Nou dan bekijken ze zich het maar.
De andere talen zijn in ieder geval allemaal fout.