Samkörning med Trafiklab.se?

Är det någon annan här än jag som försökt sig på det?

Datan med hållplatser ändras rätt ofta har jag märkt så det kanske är bättre att ha det som ett geojson lager som skapas från den öppna datan som delas?

Är det någon som har gjort en geojson med alla hållplatser?

Jag skulle vilja ha ett skript som kör i GitHub actions eller cron och spottar ut en uppdaterad geojson regelbundet :grinning:

Det kan vara värt att vänta lite. Dom är ganska mitt uppe i en omställningsprocess så det kan bli förändringar på div. delar av deras data framöver.

Tyvärr har sverige en annan modell för hållplatsmapping, annars kunde ni haft auot-update som i Norge.

1 Like

vad är det för en omställning?

1 Like

Kort sammanfattat så byter dom ut gamla saker mot nya saker. Jag kan inte detaljerna eller hur långt dom har kommit, men jag har kontaktpersoner i Samtrafiken som jag kan fråga.

Har ni några konkreta frågor som jag kan ställa? Vad är det ni vill ha, hållplatserna?

1 Like

Jag undrade bara eftersom det finns ju redan ganska bra underlag med GTFS och annat data så om kvalitén är OK, skulle det vara rätt enkelt att köra en import redan nu. I alla fall bara hållplatserna. Men om någrannheten av t.ex hållplatspositioner inte är bra, då är det ju ingen mening.

1 Like

Jag kan kolla status på hållplatserna.

1 Like

Fortsätt helst diskutionen här: Vad är nyttan med buss- och tåglinjer (relationer)?

Samma frågor i två trådar nu.

1 Like