Rwn Gouwe-Wiericke en Rijn-Veenstreek verkeerd aangepast door mapper

De tag expected_rwn_route_relations wordt gebruikt door de pagina’s op osma.vmarc.be De knopen pagina en ook de details pagina.

Het toevoegen van de knoopunten in de routes heeft niet echt invloed in de osm, of de weergave op waymarkedtrails.org volgens mij. Maar op de pagina Krimpernerwaard staan nu in de kolom “Definitie in route” ook allemaal mooie vinkjes :slight_smile:

Dat is erg fijn voor de dataverzameling.

Je kan de foto’s vanuit verkenner naar JOSM slepen, als het goed is komen ze automatisch op de goede plek op de kaart (zo niet, dan kan je ze koppelen via een gpx-track)

Oke, bedankt! Dan ga ik tenminste niet voor niets :slight_smile:
Het zal dan wel na m’n andere ‘pelgrims tocht’ naar Nice worden dat ik ik dan eens ga kijken, 16 juni ga ik op pad.

@vindert: Ik heb de punten bij Woerden al grotendeels hersteld. En onder Driebruggen ben ik niet geweest. Ik zei ook al dat ik niet alles verander wat jij heb toegevoegd.
En die punten bij Boskoop die Multimodaal noemt is vrij makkelijk voor me omdat er familie in de buurt woont.

@multimodaal: Het was mij niet echt verteld van die knooppunten in routerelaties, maar wat ik al schreef, ik had op het forum ook gelezen dat niet te doen.
En ik heb natuurlijk net een relatie aangeklikt waar je dat dan misschien per ongeluk had gedaan. Ja als je op rcn ipv rwn dan kan ik het niet vinden.

Het is inderdaad lange tijd gebruik geweest om de knooppunten ook in de routerelaties op te nemen, maar volgens mij wordt dit bij nieuwe relaties nauwelijks meer gedaan.
Ik zou het niet doen om de volgende redenen:

  • Het is onnodig, de knooppunten zijn al onderdeel van de ways in de relatie en zitten dus impliciet al in de relatie.
  • Een route bestaat naar mijn idee uit een aantal wegen. Het begin- en eindpunt is dat niet.
  • Het maakt de database onoverzichtelijker. De knooppunten worden nu onderdeel van zowel de netwerk- als de routerelatie. Een punt dat zowel fiets- als wandelknooppunt is, kan zo makkelijk in 8 relaties terecht komen (6 route en 2 netwerk), terwijl 2 genoeg was. Dit zorgt ook dat het verplaatsen van het knooppunt na bijvoorbeeld wegwerkzaamheden lastiger wordt.
  • Het maakt het lastiger om problemen op te sporen als de knooppunten op de verkeerde plaats in de routerelatie zitten. osma.vmarc.be keurt soms dingen onterecht goed, doordat de knooppunten wel in de juiste volgorde staan.

De mooie vinkjes in osma.vmarc.be zijn natuurlijk leuk, maar niet echt een doel op zich. :slight_smile:

De puzzel voor een aantal connections bij Boskoop Oost is nu wat completer. Maar ja de paaltjes met bewegwijzering zijn daar ook een beetje een zooitje. Ik zal maar wat OSM-‘richtlijnen’ aanhouden anders moet ik 2 routes over elkaar tekenen bijv 68-34 en 68-91. En van de paaltjes 31 daar hebben ze echt een zooitje gemaakt. Gelukkig heb ik nu ook die kaart als controlemiddel.
De knooppunten zelf kloppen trouwens wel. Ik heb de knooppunten 32 en 40 nog niet gecontroleerd…

Goed bezig!

Ik bij alle palen waarvan ik de operator weet die ook expliciet getagd, zie jij kans om dat ook te doen met de palen waarvan jij weet wie de operator is?

Bij 32 en 40 ben ik zelf niet geweest. Ben wel bij 95 geweest, daar wordt verwezen naar 32.
Zowel paal 95 als het verwijzingsbordje aldaar naar 32 zijn van Rijn- en Veenstreek

Ik heb de operator tag nu bij een aantal knooppunten toegevoegd, maar bij een combinatie met een fietsknooppunt moet je maar raden dat de operator-tag bij het wandelknooppunt hoort. Of dat nou zo handig is?

Nu niet aangepast maar ik heb vandaag extra controle (dat had jij natuurlijk al eerder gedaan) in Gouwebos gedaan omdat ik daar toch even wandelde.

Explicieter maken met operator:rwn en operator:rcn?

Dat is wel een goede inderdaad!
Zal binnenkort eens kijken of ik het voor de knooppunten die ik zelf heb getagd automatisch kan aanpassen adhv de ingevulde waarde (de namen van de wandelnetwerken verschillen van die van de fietsnetwerken)

Goed idee. Ik zal deze tag ook gaan toevoegen bij wandelknooppunten die ik heb toegevoegd en bij fietsknooppunten waar ik de grens van het netwerk heb onderzocht. Dat maakt het een stuk gemakkelijker om fouten op te sporen.