Routes gebruiken uit de kaart op een gpsmap62

Beste Mensen,

Allereerst wil ik even mijn dank naar alle medewerkers uitspreken die de openfietsmap mogelijk maken.

Ik heb een vraag: ik fiets veel routes die ik vind op internet. Een van die routes is o.a. de 2 rives 3 ponts tour 11(er zijn er meerdere en ze zijn mooi), zie scherm afbeelding.
Ik zou die graag willen selcteren op mijn gpsmap62 maar dat lukt niet.
Althans ik weet niet waar ik het moet zoeken. Ook in basecamp kan ik het niet vinden. Gevolg is dat ik het overteken van een echte kaart wat ik omzet ik een spoor enz.

Doe ik iets verkeerd of klopt het dat je het niet kan gebruiken van de kaart?

bedankt alvast!

dag Mowikan,

Kijk even naar de tips and trick op www.openfietsmap.nl … en dan voor basecamp

Te vermijden kenmerken:
◦Bij voorkeur niets aanvinken
◦Tolwegen: kiest een route over fietsroutes
◦Carpoolstroken: mijdt alle voetpaden, trappen, onverharde wegen en onverharde paden.

Dus bij Tolwegen vermijden gaat de route bij voorkeur over de fietsroutes. Dat zijn dan ook wel eens hele omwegen.
Snelste tijd pakt je gps ook meer de fietspaden.

De routes zelf kun je niet selecteren. (Wel kun je bv tracks downloaden van internet: die volgen vaak ook de bekende routes. ) Je zet de kaart over en probeert de truuk uit met tolwegen vermijden. Bij mij in mapsource werkt het perfect. Alleen de routes worden genomen.

Langs veel Franse kanalen doen de routes het soms niet omdat officieel de fietspaden op slot staan met access=no . Fietsen wordt echter gedoogd, maar routeren ho maar. Stukken van Canal de Bourgogne, Nivernais, Lateral, e.d.

http://www.2rives3ponts.eu/rubrique.php3?id_rubrique=16&par_id=9

Eggie

Dat klopt, de routes zijn niet uit de kaart “te halen”. Daarvoor kan je het beste gaan naar de Waymarked Trails site:
http://cycling.waymarkedtrails.org/nl/?zoom=13&lat=47.59387&lon=7.57547&hill=0.74#routes (let er wel op dat de langere tracks soms gefragmenteerd zijn en de fragmenten niet geordend zijn) of naar de officiële sites van de routemakers.

Beste Mensen,

Dank voor jullie antwoorden!
Die sites had ik ook al gevonden. Jammer dat je op de officiële site geen gps tracks kan downloaden. Ik heb ze al gemaild maar ze antwoorden niet(subsidie op?).
Voorlopig teken ik ze dan maar even over. Maar toch jammer dat dit soort tocht niet op de een of andere manier opgenomen kan worden.
Of dat er een goede verzamel site is. ik haal overigens leuke routes van gpstracks.nl en heb er zelf ook wat opgezet maar dat gaat wel langzaam.

bedankt zover!