Route-ID als name / taggen voor de renderer

Ik gooi het hier maar even in de groep:

Getriggerd door mijn vakantie in Zuid-Tirol, maar ook hier, valt het me op:

Vaak worden aan paden (path, cycleway) de tag name= toegevoegd, waar niet de naam van het betreffende highway(segment) is maar de naam van een fiets- of wandelroute die over dat highwaysegment loopt, bijvoorbeeld “Vinschauer Höhenweg” en de paden zeker niet, na lokale verificatie, ter plekke, zo genoemd zijn of zelfs anders. Bospaden hebben overigens vaak in het geheel geen naam.

Vaak zijn de highway-segmenten onderdeel van een route-relatie, bijvoorbeeld “Vinschauer Höhenweg”, soms ontbreekt een wandel- of fietsrouterelatie is zijn geheel.
Dit rendert natuurlijk wel leuk, maar is, imho, toch niet de bedoeling?

Mijn eerste reactie is, nu we toch in die regio zijn, om rücksichtlos die name-tags te verwijderen, maar vriendelijker zou zijn de auteurs op het fenomeen wandel- of fietsroute te wijzen en hun te stimuleren die aan te maken (en alsnog de name-tags te verwijdern natuurlijk.

Wat is jullie, gewaardeerde, idee en suggestie?

Ik ben het met je eens: dus name-tags die op de route slaan verwijderen.
De makers waarschuwen is wel zo netjes.

Hier in de buurt komt iets anders veel voor, veel busbanen die name=“Zuidtangent” heten, naar de buslijn waar die baan ooit voor bedoeld was.
Verschillende mensen hebben mij bezworen dat die busbaan echt “Zuidtangent” heet. Op de grond is echter geen straatnaambordje te zien. Op een note heeft een anonymous mij verteld dat de baan zo wel zou heten, maar bewijzen heb ik daarvoor niet, en de BAG is notoir onbetrouwbaar qua straatnamen als er geen adressen aan hangen.

Ik verander - om geen informatie kwijt te raken - “name” in “note”. Ik neem geen contact op met de tagger.