Rotonde Zandvoortselaan

Hoi,
Het einde van de Zandvoortselaan in Zandvoort is heraangelegd. Er is nu een rotonde, en het fietspad komend van de Oude Trambaan sluit direct aan. Ik wil dit wel veranderen, maar heb geen idee hoe te beginnen. Stukken weg verwijderen? Nieuw tekenen? Hoe een rotonde invoegen? Enz. Wat hulp graag, of iemand anders die het overneemt.
Groet, H.

Er zijn vast mappers die het voor je kunnen overnemen, maar jij weet hoe alles precies loopt daar. Ik ga proberen je te vertellen wat je moet doen: Je moet naast je forum-account die je hebt ook een account aanmaken op www.openstreetmap.org.
Als je dat gedaan hebt ga je naar de plek waar je wat wilt wijzigen. en zoom redelijk ver in. Dan meldt je aan met je account en kan je beginnen met bewerken, potlatch 2. Daar staat wat eenvoudige uitleg hoe je wegen kan verwijderen en toevoegen. Je zal denk ik eerst wat moeten verwijderen, en daarna een rotonde toevoegen. Daarvoor heb je rechtsonder een speciaal rotonde-icoontje.
Deze uitleg is niet optimaal, maar anders zou ik eerst wat uitproberen. Pas als je bovenin de knop op Save drukt worden je wijzigingen opgeslagen. Je kan soms ook een (paar) stapje(s) terug met ongedaan maken.
Eventueel laat je er ook een ander naar kijken. Dat heb ik hier in het begin ook gedaan.

Groeten van Johan die zich nog steeds beginner voelt :wink:

Edit: Nog een tip : (wist ik zelf eerst ook niet). Als je een gebied wilt aangeven zie je op de openstreetmapkaart rechtsonder een permanente verwijzing of permalink: klik daar met je rechtermuisknop op en kies koppelingslocatie kopieren en voeg die als plakken bijvoorbeeld in dit forumbericht in:

Volgens mij heb jij het over dit gebied: http://www.openstreetmap.org/?lat=52.36557&lon=4.56557&zoom=17&layers=M

Bij het intekenen van een nieuwe rotonde ipv een bestaand kruispunt moet je wel al een beetje gevorderde editor zijn:

-Je moet weten hoe je de wegen die naar zo’n rotonde voeren moet afsplitsen
-Kijk ook welke relaties op dat oude kruispunt zitten (busroutes, fietsroutes) en schrijf ze ergens op
-Ontkoppel het kruispunt van de nog bestaande wegen, haal de route relaties van het oude kruispunt en verwijder de wegen van het oude kruispunt
-Teken dan pas de nieuwe wegen van de rotonde in en sluit daarna de wegen die ernaar toe voeren aan op de rotonde
-Voeg ten slotte de route relaties toe aan de nieuwe rotonde

Hendrik,

begin maar de procedure van ligfietser te volgen. Ik ken de situatie en kan je altijd helpen als er zaken niet helemaal worden hoe ze moeten zijn, Hugo