Rondje Hooghalen, nu stroompjes en een ijsbaan mappen.

Vandaag … frisjes. Maar leuk dat je ook Groningen bezoekt.
En dat je op 1 dag dus beide oude riviertjes bent overgestoken. ( Drentse diep = Hunze )
Plus ik weet dat het pontje weer open is…

Die sifon ligt er echt hoor.

Zo, jullie hadden beter weer dan wij hier in het midden des lands: vrijwel de hele dag regen gehad. De tijd derhalve maar nuttig besteed aan het veel handiger maken van de Terracer plugin van JOSM :slight_smile:

Daar helemaal!

Bedankt voor de links(s). Ik was die plas -met zijn bootjes verhuur- bijna vergeten.

Dat is geheel binnen reikwijdte, amper 25 km fietsen, de ritten worden naar mate het seizoen vordert ook steeds langer.
Bovendien starten we ook steeds eerder, vorig jaar gingen we op zondag 23 augustus zelfs om 07.00 op pad.

Disteren, 04052010 nog een stukje langs het Zeegser loopje gereden, ziet er heel interesant uit en staat helaas ook nog niet op kaart.
Ik ontdekte een stukje fietspad wat nog niet op de kaart stond, ondanks toen ik het ging mappen wel gpsr tracks lagen

Was het pontje afgesloten?
Ik ben er vorig jaar voor het eerst overheen gekomen.
Nog altijd het idee om nog eens daar paling te kopen.

Ik wilde er ook langs maar mijn fietsmaatje had een andere route in het hoofd.
Ik wil het beslist zelf zien en een foto van maken, dus dat wordt gewoon weer een nieuw rondje fietsen.

Pontje gaat meestal 1 april open en 1 oktober weer dicht.
Bij mooi weer ook motorpontje voor een euro. En in het hoogseizoen soms kids die aan het wiel draaien, geef je ook een euro. Maar dat schijnt niet te mogen, die ondernemingsdrang.

Veel is er niet te zien trouwens, molenkant onzichtbaar als je het niet weet.

Ik ben er zo vaak langs geweest met de bromfiets en met de motor, de laatste jaren alleen nog maar met de fiets.
Er is mij werklijk ook niets maar dan ook niets opgevallen.
Ik zal de volgende keer wat beter opletten!
Hoewel, het moet echt overdag zijn, want ik ken de andere funktie van de parkeerplaats aldaar.

Omdat ik er toch regelmatig langskom even een paar foto’s gemaakt:

Witte Molen kant.

Polderkant. Als de deur opengaat stroom ook het Noord-Willems kanaal de polder in.

Je ziet het, er is eigenlijk niks te zien…

Op dit ‘even-frisse-neushalen’ rondje van 35 km kom ik trouwens 6 keer over de Aa …

Tja, waterinlaat voor de polder uit de ringvaart… Nederlands watermanagement op zijn best hé! Wij vinden dat heel gewoon… Mooie molen trouwens.

Pracht molen, doet het ook nog. Alhoewel ik zag dat er zwaluwen in de uitlaat nesten.
De molenkant is een wirwar van kanaaltjes voor de molen en overlopen voor de Aa.
Helaas heeft het gebied ook een ander gebruik, zoals Jan al opmerkte .

In het beleidsplan voor de polder worden nieuwe fietspaden aangekondigd.
Nu mag je er eigenijk niet komen, maar door de moeilijk begaanbare paden
komt er zobiezo bijna niemand op de fiets. Misschien komt dat ook door het bruggetje van 60 cm breed met een leuning aan 1 kant op stuurhoogte.

Die foto is is helemaal schitterend, de sfeer van het gebied komt daarmee helemaal tot z’n recht.
Echter het is toch geen Welkom in Holland, maar Welkom in provincie Groningen?

Spannend, nieuwe fietspaden betekend gewoon weer een doel om naar toe te gaan fietsen en de nieuwe fietspaden te gaan mappen.
Ik zie tot mijn verrassing dat je de klus hebt opgepakt om de Oude A te gaan mappen.
Helemaal perfekt!

Je bedoelt dit bruggetje?
http://www.openstreetmap.org/?mlat=53.1465&mlon=6.60395&zoom=25&layers=B000FTF

Nee, deze: http://www.openstreetmap.org/?mlat=53.1539&mlon=6.59048&zoom=16&layers=B000FTF
Yep, vandaag begonnen met de Aa. Neem ook de schipsloten mee. Moet nog uitzoeken hoe en of ik de overlopen ook ga invoeren of dat ik het bij het water laat.

Ok, dat bruggetje ken ik niet.
Ik zie dat je flink door gemapt hebt en het maagdlijke wit op de kaart flink hebt opgevuld.
Geweldig!

Ja, de Aa zit er tijdelijk in … op basis van allerlei losse kaartjes. Maar het wordt er wel weer uitgegooid op basis van de 3d-import. Dan gaan we die wel corrigeren want daar zitten ook weer foutjes in ( kruising Eelder schipsloot bv. of het inmiddels dichtgegroeide stuk van die schipsloot ) Overigens zit ik er t.o.v. 3-d shapes niet ver vanaf. Wel laat 3-d shapes nog stukken terug naar Drenthe lopen, terwijl ik de het net aan de Groninger kant heb gelegd.
Het levert nog wel andere vragen op: 3d-shapes heeft de weg op de oever lopen, als ik er vanuit ga dat die weg goed gemapt is. Dat kan eigenijk niet want de weg is geen lijn maar heeft zelf ook een breedte, plus een oever tussen weg en water. dus water en weg kunnen elkaar eigenlijk niet raken.
Zal me benieuwen wat er blijft staan.
http://3dshapes.openstreetmap.nl/?zoom=16&lat=53.15392&lon=6.58648&layers=B0FTTFF