role verification problem in fietsknooppunt relaties

Wanneer ik fietsknooppunten relaties edit krijg ik soms de melding van josm bij het uploaden van de data dat er fouten in de relatie zitten. Ik krijg dan een melding van dat er een role verification problem is. Ik heb geen idee wat er dan eigenlijk fout is. Ik heb vandaag wat aan de fietsknooppunt relatie bij Waalre op knooppunt 45,46 verbinding het een en ander recht getrokken. Er zat daar een stukje weg dat naar niets ging. Heb meteen de volgoorde van de stukjes weg aangepast zodat er weer een nette opeenvolgende lijn in zit. Helaas krijg ik bij het uploaden de melding dat er dus nog steeds iets fout zit maar ik kan niet bedenken wat dat zou kunnen zijn. Wie weet er meer over dit onderwerp zodat ik deze problemen later ook kan oplossen?

Hier gaat iets fout lijkt me:

http://openfietskaart.nl/?zoom=16&lat=51.37555&lon=5.45882&layers=B0000TFTFFFF

Eric,

Kun je de exacte foutmelding geven? De validator in JOSM klaagt vaak over dingen die helemaal niet fout zijn, maar zonder de foutmelding kan ik dat moeilijk beoordelen.

Oliver,
Volgens mij is er niets mis met de fietsroute, dus je zult een stuk duidelijker moeten zijn.

De openfietskaart gaf me zo te zien nog de oude route met de vreemde krul en het ontbrekende stukje. Nu toont hij wel de wijziging van Eric.
http://www.openstreetmap.org/browse/relation/16274

Ik heb de relatie even weer wat aangepast om de fout melding weer te krijgen. De melding is ook niet erg duidelijk…
Dit is de melding die in het dialoog venster staat: (weet niet hoe ik een png file op het forum zet)

Warnings
Role verification problem - Member for role of wrong type (1)
route (“45-46”, 17 members)

De versie van josm is
version 4021

Ik zal even nog upgraden naar de nieuwe josm versie om te zien of dat iets uitmaakt.

In versie 4064 is het dialoog venster iets veranderd er staat een algemene uitleg over wat je kan doen.
En de print is in volgoorde gewijzigd maar het message is eigenlijk niet anders

Member for role of wrong type - Role verification problem (1)

Het probleem is gemakkelijk te reproduceren door b.v. de note aan te passen in de relatie en de relatie te sluiten. Daarna
de note terug wijzigen en naar osm uploaden. Ik doe dan cancel om geen onnodig trafic te maken.

Helpt deze info iets om er achter te komen wat er aan de hand zou kunnen zijn.

Volgens mij klaagt hij over het feit dat de nodes geen role hebben. Volgens de afspraken die we in Nederland met elkaar hebben gemaakt over het het taggen van fietsknooppuntenroutes is dat ook niet nodig. Dus gewoon negeren die “foutmelding”.

Hallo Cartinus

Bedankt voor je info. Het is wel vreemd dat josm niet altijd klaagt bij de relaties. Ik vermoed dat het met het opnemen van een enkele node in de relatie (b.v. begin en eind punt). Ik kan dit alleen nog niet bevestigen.

Voor de time beeing zal ik de warning negeren.