Rijksgrens Nederland

Het valt mij op/stoort mij dat als men naar de grens kijkt van Nederland met Belgie en vervolgens naar de grens van Nederland met duitsland, dat er een " zwaardere" grens wordt gebruikt tussen Belgie en Nederland dan tussen Nederland en Duitseland. Zo lijkt het net alsof we een westelijke provincie van Duitsland zijn. Ik weet echter niet hoe ik dit zou kunnen repareren.

Dat kun je niet. Het komt door de andere manier van een grens ingeven in België, en is verder slechts een eigenschap van de gebruikte renderer. De data is niet fout.

Als er een keer een volledige import van de db plaatsvindt op osm.org zal dit ook ‘verholpen’ zijn. Lees: elke grens zal dan weer zo ‘dik’ worden. :frowning:

Tot die tijd blijven we dus maar een west-duitse provincie lijken. Lijkt toch een beetje op een verandering van de geschiedenis…

Of een oost-nederlandse provincie. Kwestie van perspectief! :slight_smile:

Oh, en als we het toch over geschiedenis hebben: Oostenrijk beleeft zo in OSM ook weer een virtuele Anschluss. Zelfde reden.

Laten we Oostenrijk dan Zuid-Oost-Nederland noemen. (en er dan doordenken dat Nederland laag land betekend)

Overigens is de grens tussen Oostenrijk en Duitsland nog wel een stukje zwaarder dan die tussen Nederland en Duitsland, op de juiste zoomlevels is dat duidelijk te zien.

Zie het positief: in elk geval houdt OSM zich aan de Nederlandse grensdefinitie, en niet aan de Duitse. Anders waren we ook nog een stuk van de Dollard kwijt. http://www.openstreetmap.org/?lat=53.2748&lon=7.0957&zoom=12&layers=M