Restanten Gerrit D.

Ik was vandaag bezig enkele busroutes in/rond Meppel te mappen, en kwam aldaar een overdaad tegen van ‘amenity=parking’ en ‘emergency=fire_hydrant’. Een niet meer bestaande user ‘402366’ is hieraan debet, ik vermoed dhr. Gerrit D.

Volgens mij kunnen beide groepen verwijderd worden.
De parking betreft met name parkeerstroken of -plaatsen langs de weg, geen parkeerterreinen dus.
Een fire_hydrant is in ons land vrijwel altijd ondergronds aanwezig. Ik neem aan dat de brandweer weet waar ze zijn en dat verder niemand er belang bij heeft dat ze vermeld worden.
Omdat sommige desbetreffende changesets een jaar oud zijn, durf ik het niet aan e.e.a. simpel terug te draaien.

Inderdaad is 402366 een alias van Gerrit Dankelman.

Ik ben ook bezig geweest vele van zijn µ-edits, waaronder parkeervakken voor enkele auto’s langs de straat te verwijderen. Ik zou dat gewoon ook doen als ik jou was.

Wat betreft de fire-hydrants: natuurlijk weet de brandweer die te vinden, maar OSM kent de betreffende tag, dus er is geen verbod ze te mappen (ook al worden ze standaardmatig niet gerenderd - maar dat is een andere discussie) en is de toegevoegde informatiewaarde nihil.

Reverten zou ik inderdaad niet meer doen, dat gaat nu veelal niet meer zonder schade.

Martin

Toch zijn er ook goede restanten van G.
Bij Hellendoorn wordt momenteel aan de nieuwe Noord-Zuid verbinding gebouwd.
Doordat G. deze als construction had ingetekend, ben ik op het spoor gezet van deze weg. Anders had het nog wel even kunnen duren voordat ik in de gaten had dat daar een nieuwe weg wordt aangelegd.
Weg is voor een flink deel klaar, nog niet in gebruik, alleen als superbreed wandel en fietspad :slight_smile:
Klein deel is vol in gebruik, de Schuilenburgweg heeft een “verspringing” gekregen en een deel is in gebruik als bevoorradingsweg voor Ben & Jerry’s
http://www.openstreetmap.org/#map=15/52.3983/6.4725&layers=N
Straatnaam zal wel niet kloppen, dit lijkt meer een werktitel, maar een nieuwe heb ik zo nog niet gevonden. Die komt vast wel als de weg klaar en in gebruik wordt genomen.
Laatste stukje voor Ben & Jerry’s langs moet nog worden aangelegd.