Rendering voorrang geven met ► /dirty

In Chrome kon je normaal gesproken de tile van osm voorrang geven op de rendering.
Dit deed je door in chrome rechtermuisknop te drukken en de locatie van het plaatje (tile) de kopiëren naar een andere webbrowser met aanvulling in het webadres ► /dirty

Helaas is de optie om webtile adres niet meer te selecteren via rechtermuisknop.
Heeft iemand een oplossing? Of is dit alleen bij mij?

Lijkt op een wijziging bij de laatste upgrade van Chrome. Ik kan bij de instelleingen ook zo gauw niets vinden om dit weer in te schakelen.

Met Firefox lukt het wel:

right-click → view page info → media

Je krijgt dan een lijst van alle tiles te zien (doorscrollen naar onder).
Selecteer de juiste en kopieer die locatie.
Een nadeel is dus wel dat je hier alle tiles te zien krijgt waaruit de pagina is opgebouwd, een voordeel is dat je ook gerichter kunt selecteren :slight_smile:

Op die manier werkt het in Chrome ook:
F12 en dan op de tab Sources bij de a, b en c.tile.openstreetmap.org tileservers, maar dat is, net als bij Firefox op deze manier lastig zoeken naar de juiste tile.

Overigens werkte het bij mij in Chrome nog wel, totdat ik een refresh deed van de OpenStreetMap kaart. Het lijkt dus veroorzaakt door een update aan de OpenStreetMap kant.

Dat er iets veranderd is aan OSM zou goed kunnen. Het viel donderdag al op dat wijzigingen veel sneller gerenderd worden. Soms een kwartier of een half uur nadat een wijzigingsset had afgesloten begon hij al in OSM te verschijnen.
De laatste tijd was dat wel anders.

Deze bevinding deel ik.
Dit zou kunnen betekenen dat het niet meer nodig zou zijn om de mogelijkheid van voorrang tot rendering met de toevoeging “/dirty”
niet meer nodig is.

Het lijkt erop dat de website van openstreetmap.org een wijziging heeft ondergaan.
Op verschillende andere sites kun je namelijk (de plaatjes) nog wel het adres van de afbeelding kopiëren.

Vermoedelijk heeft osm de structuur anders opgezet en worden de tiles niet meer als plaatjes (jpg) gevisualiseerd.

Bij Google Maps is de rechtermuisknop functie helemaal anders:

Bij Google maps is het ook niet het standaard menu, maar een custom javascript dingetje om een eigen contextgevoelig menu te maken.