Regionale Fietrouteknooppunten in Goes

De Knooppunt routes in Goes staan op de OFM niet overeenkomstig de bordjes (route aanwijzingen).
Is er iemand die dat kan verzorgen?
Als beginner kom ik daar niet uit.
Hoe en waar kan ik de juiste route aan geven voor een Mapper.

Mvrgr. Jan

Jan,

Knutselen met fietsknooppuntenroutes is mijn grote hobby de laatste tijd, dus ik pas die in Goes ook graag voor je aan.

Heb je toevallig (GPS)tracks van de juiste routes? Daarmee zou ik al een eind komen. Zo niet, dan kan je ze misschien inschetsen op een afdruk. Walking Papers [1] is een manier om eenvoudig afdrukken te maken uit OSM. De ingetekende afdruk zou je dan kunnen scannen.

Als er anderen zijn die betere/eenvoudiger manieren weten, of die wellicht zelf in de buurt wonen, dan laat ik de eer graag aan hen.

Groet, Jeroen.

[1] http://walking-papers.org/

Dag Jeroen,
Ik heb wel een track van de route in gpx maar hoe krijg ik die bij je?
mvrgr jan.

Jan,

Ik heb je zojuist via het forum een mail gestuurd. Als je er geen bezwaar tegen hebt je email hiervoor te gebruiken kun je de track bij een antwoord op dat bericht voegen. Wat je ook kunt doen een service als Dropbox, Google Drive of iDrive gebruiken en een link op het forum zetten.

J-----.

Dag Jeroen,
Ik heb nog geen e-mail ontvangen.
De andere mogelijkheden lukt me niet omdat alles engels.
mvrgr Jan

Jan,

Dan werkt mail vanuit het forum kennelijk niet (altijd). Misschien kan je dan zelf een email sturen aan mij? Mijn email is mijn voornaam, dan een apenstaartje en dan ‘tweejee.net’.

Groet, Jeroen.

janremi, je moet eerst een email adres in je forum profiel invullen voordat je emails kunt ontvangen.

Ik zie bij janremi geen optie om hem een email te versturen, zie jij die optie wel Jeroen Muris?

Je zou een track kunnen uploaden naar osm: http://www.openstreetmap.org/trace/create
En daar ook elkaar kunnen mailen
http://www.openstreetmap.org/message/new/janremi of
http://www.openstreetmap.org/message/new/Jeroen%20Muris

Jeroen, Lambertus en ligfietser,
Bedankt, ik wist het niet, maar het mail adres staat er nu bij.
De track en de routes zijn verzonden naar Jeroen.
mvrgr Jan.

Dank allen.

@Lambertus: Ja, ik zie en zag eerder een link ‘Send Email’; die heb ik gebruikt, maar de mail is kennelijk nooit aangekomen.

@ligfietser: Mailen en/of tracks uploaden via de OSM website had ik niet aan gedacht; goed om te weten voor een volgende keer!

@janremi: Dank voor de tracks/routes; ik heb ze goed ontvangen en ze lijken me voldoende; ik ga er binnenkort mee aan de slag. Ik ga dat doen in JOSM. Vind je het leuk om mee te kijken? Ik zou dan mijn scherm via join.me kunnen delen, maar dat kunnen we dan beter per mail afspreken.

Groet, J-----.

Bedankt Jeroen.
Je hoort van me
mvrgr Jan

Ha Jeroen,
Dat join.me kende ik nog niet, weet dat dat ook met Skype kan, maar dan heb je beiden een account nodig, zo te zien alleen de zender bij join.me?

Ik wil ook wel meekijken, als het op een moment gebeurt dat ik aan m’n computer zit. Al zou het dan kunnen dat ik met allerlei suggesties ga aankomen, om de workflow, waar mogelijk, nog wat te verbeteren. :slight_smile:

Ik had ook nog nooit van join.me gehoord. Klinkt veelbelovend.

Jo

Stuur maar een berichtje wanneer je gaat uitzenden, dan kunnen we allemaal meekijken :wink:

Vanavond, 20:30, heb ik een afspraak met Jan. Wie mee wil kijken mag aanhaken (al zal het niet heel spectaculair zijn wat ik ga doen). Voor join.me is inderdaad geen account nodig; alleen een soort toegangscode voor de sessie. Zelf heb ik een proefabonnement op de pro versie genomen. Dit betekent o.a. dat ik een eigen toegangscode/naam kan gebruiken.

Instructies om verbinding te maken (rond half negen dus):

  1. ga naar http://join.me/

  2. vul onder ‘join’ mijn persoonlijke toegangscode in: JeroenMuris (zonder spatie) en klik op de groene pijl

  3. de join.me sessie start in je browser

  4. als de sessie nog niet open is moet je je naam invullen (zodat ik weet wie je bent) en je aanmelding met de knop [knock to join]

  5. mijn bureaublad verschijnt in jouw browser venster

  6. bovenin het venster staan een aantal knoppen; hiermee kan je de sessie controleren, o.a.

    • met het telefoontje kan je met elkaar praten, via telefoon (kost geld) of internet (gratis, maar daarvoor wordt wel een klein programmaatje geinstalleerd)
    • het tekstbalonnetje is om met elkaar te chatten

Rond knooppunt 44 heb ik de fietsroutes in Goes verlegd naar de langsliggende fietspaden. De hoofdrijbaan staat immers op bicycle=no
Dit met dank aan de nieuwe tool die welliswaar nog geen naam heeft maar nu z’n nut al bewijst. Zo haal je snel de "foutjes"eruit.

eggie

@eggie schreef; Rond knooppunt 44 heb ik de fietsroutes in Goes verlegd naar de langsliggende fietspaden. De hoofdrijbaan staat immers op bicycle=no
Dit met dank aan de nieuwe tool die welliswaar nog geen naam heeft maar nu z’n nut al bewijst. Zo haal je snel de "foutjes"eruit.
eggie

Ik had de routes samen met Jeroen aangepast en later heb ik er fietspaden in gezet.
Ik had dit doorgegeven aan Jeroen die was van plan er naar te kijken.
Ik zal de routes verder ook nog na kijken, er zijn nog meer afwijkingen in de buurt.

mvrgr jan.

Dan laat ik het verder rusten…

En misschien is het voor het vervolg handig als je je routewensen (ook) hier op het forum meldt; dan ben je niet alleen van mij afhankelijk. Nu blijkt al dat anderen eerder in de gelegenheid kunnen zijn.

Prima Jeroen
jan

Ha Jan,

Dat Goes ligt er in een paar maanden al veel beter bij! Goed werk! Een paar weken geleden nog een rondje om het Veerse meer gemaakt. Kom ik er later achter dat tussen Wissenkerke en Geersdijk een rotonde en een gloednieuwe fietsverbinding (tunneltje) is gekomen. Stom…Net weer niet geweest.:rolleyes:
Zelf ben ik vel actief geweest in de Zak van Zuid Beveland.

't is geen weer om nu weer een rondje te maken. Wellicht kom jij er nog langs. Zie openstreetbugs http://openstreetbugs.schokokeks.org/?zoom=15&lat=51.5777&lon=3.77538&layers=B0T

Groet,
eggie