Re: Extra functionaliteit middels een actualiteitsveld in OSM mogelijk?

Bedankt voor de tip !
Ga ik hier mee eerst aan de slag !
Als 1 app kan laten zien hoe fijn een extra plannings-functionaliteit werkt dan kan het zo maar gebeuren dat iedere route-app ineens interesse krijgt…

Bij ons staat daar hooguit een bordje defect op (meestal in viltstift op een stuk pizzadoos). Ik ben nog nooit een onderbordje tegengekomen met de begin- en einddatum…
access:conditional=Prorail @ (random) maar dat is ook de default! :smile:

Je zal je verbazen maar Pro-rail (ja echt ik heb contact met ze naar aanleinding van dat lift voorval) zoekt een manier om vooraf info te verschaffen naar treinreizigers maar weet nog niet hoe, anders dan het via de stationsspeakers om te laten roepen… Ik daarentegen weet wel een manier maar dan moet het een en ander aangepast worden aan data & app functionaliteit… Ik weet dat bij goede wil bij alle betrokken partijen er een oplossing komt… Alleen weet niet of ik het in mijn leven nog ga meemaken…
Daarom heb ik er een bucket list ‘Trie be fore you die item’ voor me zelf voor aangemaakt :smiley:

Simpele RSS-feed beschikbaar maken. Gepland onderhoud en defectmeldingen erin zetten en afmelden via een rss-client. Kan ook met Kladblok, trouwens. Mail2rss, kan ook. Dan heb je je basisgegevens, en iedereen kan het gebruiken in de browser. Daarna kan je de feed rustig gaan inbouwen in apps, programma’s, je narrowcasting etc.

De techniek is hier geen probleem. Organisatorisch… dat is een ander verhaal.

Precies dat ————> ‘try before you die’ bucket list item

Wie wil me helpen (contacten en/of oplossingen) om een actualiteitsveld mogelijk te maken naar aanleiding van een tweede voorbeeld waarvoor dit ZEEEEER welkom zou zijn !

1 Like