Przybliżanie traku gpx do najbliższej drogi

witam,
Jestem początkujący w temacie. Proszę o jakąś podpowiedź, z której strony mam ugryźć mój problem.
Muszę aproksymować ślad GPS do najbliższej drogi - mapa OSM. Mam za zadanie wczytać plik w formacie .gpx na mapę, np. z roweru, który jedzie poboczem, a następnie narysować ten ślad na właściwej drodze, uwzględniając pas ruchu.

Udało mi się już, napisać część kodu odpowiedzialną za naniesienie i wyświetlenie “nie edytowanego tracku”.

Dziękuję za wszelką pomoc

Nie jestem pewien czy zadałeś pytanie w odpowiedni sposób. Szukasz algorytmu? Ogólnie, ślad GPX jest na tyle niedokładny, że ciężko będzie określić, którym pasem ktoś jedzie. Z ciekawości spytam :slight_smile: do czego Ci jest to potrzebne?

Ja to robię w Trafficu:
biorę punkt drogi z gps i szukam najbliższych dróg w sensownym bbox
porównuję azymut śladu z azymutem drogi - jak jest w odpowiednim zakresie stopni to trafiłem w drogę i mam też od razu w znaku kierunek względem drogi - czyli na dobrą sprawę w całej kontynentalnej EU stronę jezdni (należy w to jeszcze wmieszać oneway, bo tam pod prąd minus nie może wyjść).

Dostałem taki projekt do zrobienia (praktyki). Całość muszę zrobić raczej z poziomu przeglądarki. Szukam algorytmu, metody, w ogóle z której strony to ugryźć. Myślę że, ślad jest dostatecznie dokładny, po powiększeniu ścieżki wyraźnie widać którym pasem mógł się poruszać pojazd. Proszę o jakieś wskazówki.

Wskazówką może być “przyciąganie punktu do drogi”. Polega to na tym, że szukasz najbliższej sensownej drogi.

Z tego co rozumiem, do rozwiązania tego problemu muszę dobrze rozeznać się z budową pliku .xml z mapą. Wiem, że ten plik jest strasznie duży. Nie mam pojęcia jak skojarzyć w kodzie pojedynczy punkt pomiaru, z najbliższą drogą. Proszę wybaczyć moje proste pytania ale to moje pierwsze kroki w tym temacie.

Myślę, że powinieneś zacząć od zaimportowania danych do jakiejś bazy (PostGIS). Pytanie czy to może się komunikować z serwerem?