Probleem met laden fietskaart Benelux

Ik kom het volgende probleem tegen:
Na installatie van de nieuwe fietskaart Benelux (v 02-08-2013) kan ik deze niet meer naar mijn Etrex Vista HCX versturen.
Hierin zit een 4GB SD kaartje.

Ik krijg de volgende foutmelding:
“De kaartenset is ongeveer 6.68 MB, maar slechts 3,78 GB is beschikbaar op de bestemming. Kies minder kaarten en probeer het opnieuw”

Of ik dit probeer viaBasecamp of Mapsource maakt geen verschil.
Het opladen van andere kaarten die veel groter van afmeting zijn (bv Generic Europa en wandelkaart Duitsland tegelijk ) is geen probleem, dus naar mijn bescheiden mening komt het probleem ergens uit de fietskaart. Indien ik slechts enkele segmenten van de fietskaart naar de Etrex stuur, lukt het wel.
Iemand enig idee?

Ik geloof dat die Etrex een wat ouder model is, dus ik denk dat het volgende wat ik bij mijn Oregon 450 doet, niet van toepassing is.
Als ik mijn OFM wil vernieuwen, moet ik eerst de oude verwijderen, en vervolgens met MAPInstall (van Basecamp) de OFM nieuwe datum eropzetten.
Maar op mijn Oregon mogen de kaarten verschillende namen hebben, of dat geldt voor een oude extrex weet ik niet.

Lijkt me duidelijk: 6.68MB past niet op een 4 MB kaartje… Dus idd minder selecteren!

@bert, 4gb is het kaartje, niet 4mb :wink:

Waardoor die foutmelding komt weet ik niet, maar je zou als je de gehele kaart op je gps wilt hebben,
beter de gmapsupp.img gewoon met de windows verkenner op je sd kaart kunnen plaatsen, dat gaat een stuk sneller dan via mapsource.

Die melding is geen onbekend verschijnsel; die trad bijv. ook op bij (een oude versie van) de Topo FR van Garmin. Oorzaak was een corrupt kaartsegment.
Zelf had ik laatst ook een probleem met de nieuwste OFM BNL; MapInstall op de Mac crashte bij het versturen van de kaart. Ook dit duidt op een probleem ergens in een kaartsegment.
Alleen, welk kaartsegment? Dat wordt nog lastig uit te vinden…

Heb het even getest met de hele set OFM BNL van 10/08, geen foutmelding bij het verzenden onder Mapsource.
Probeer het dus eens met deze laatste versie?

Het probleem zat in de 2 segmenten linksonder. (Fr-Saint Quuentin, FR-Valenciennes). Overigens geen gebied waar ik regelmatig fiets!
Toen ik deze 2 had uitgeschakeld, was opladen geen probleem meer.
Wordt dit probleem in een volgende release opgelost?
Bedankt iedereen voor het meedenken.

Frans

Ik kan geen fout ontdekken in de nieuwste versie, dus waarschijnlijk is het probleem opgelost.

MapInstall op de Mac heeft nog steeds problemen met de OFM Benelux…
Ik ben er alleen nog niet achter wat de oorzaak is.