Poll onder Nederlandse gebruikers

  • Discourse heeft voordelen heeft Discourse tov ā€œoudeā€ forum? (motiveer uw voordelen)
  • Discourse nadelen tov het ā€œoudeā€ forum (motiveer uw nadelen)
  • Ik ben voorstander om over te stappen naar Discourse
  • Ik ben (nog) behoudend om over te stappen naar Discourse

0 voters

1 Like

Dit is een testpollā€¦ maar ik denk dat de poll niet goed is geformuleerd door mij.
Mijn bedoeling is om begrip te krijgen voor de ingeslagen weg.

Ik zie in ieder geval Ć©Ć©n voordeel, je kan polls aanmaken :wink:

1 Like

Dit bericht is verwijderd, omdat de poll startpost inmiddels is aangepast.

0 Ik weet het nog niet.

1 Like

Wennen. Gaat goed komen. Hoop op meer schoon overzicht. Erg rommelig.

Ik ben op zich wel positief over Discourse. Het ziet er wat moderner uit, zonder heel erg af te wijken van het oude forum. Het is even wennen, maar na import zal de Nederland-community hier er vergelijkbaar uit zien als users:Netherlands daar. De homepage van de Discourse is wel wat verwarrend, maar op de homepage van het oude forum is het ook zoeken naar users:Netherlands.

Volgens mij was de belangrijkste reden om het oude forum te stoppen, dat de software niet meer wordt geĆ¼pdatet. Dus het einde van dat forum komt sowieso een keer.

Ik zou wel op de import wachten, voordat we overgaan. Anders worden discussies over hetzelfde onderwerp in twee verschillende threads gehouden op verschillende plekken.

1 Like

Ik zie wel degelijk voordelen - zoals inderdaad een poll aanmaken. (In het oude forum waren regelmatig meningsverschillen waarin iedereen eens wat dat een concensus goed zo zijn - een simpele poll kan daar goed bij helpen)
Dat het even wennen is, is zeker waar, maar dat is elke verandering.
Ik ben voorstander van overstappen, maar ik heb niet zoā€™n zin om zowel de oude als nieuwe in de gaten te houden. Voor eventjes is dat acceptabel, maar moet niet te lang duren.

1 Like

Als ik dit lees denk ik dat we overigens ook weinig keus hebben. Vroeger of later moeten we over. Lijkt me beter om dit dan zelf te initiƫren dan dat we straks geen toegang meer hebben tot onze discussies.

PS: Het kunnen quoten uit andere topics is trouwens ook nog wel een pluspunt :wink:

We kunnen onze OSM-account gebruiken, we kunnen vlug tussen kanalen springen (handig voor mensen die ook internationaal actief zijn), Discourse wordt actief ontwikkeld, je kunt laagdrempelig met een smiley reageren als je geen meerwaarde ziet in een uitgebreid antwoord, links naar (wiki.)osm.org worden automatisch omgezet naar iets leesbaars (bijv. NL:Nederland - OpenStreetMap Wiki) en we kunnen de community dichter bij elkaar brengen door met zā€™n allen Discourse te gebruiken i.p.v. de 101 verschillende communicatiekanalen die we nu nog hanteren. Ik ben hier heel blij mee.

3 Likes

Darkmode en polls :+1:

Nog los van het feit dat het een min of meer voldongen feit is (de sluiting van het oude forum is ophanden), denk ik dat dit snel genoeg zal wennen.
Alhoewel ik hier nog niet echt heb gezocht of heb hoeven zoeken kan ik me wel voorstellen dat ik de ā€˜20 seconden tussen zoekopdrachtenā€™ niet zal missen.

Het is erg flitsend allemaal, maar voor je het weet wen je eraan.
Zoā€™n peiling/polleke kan inderdaad helpen om discussies verder te helpen of in ieder geval de mate van consensus te peilen.

Beter leesbaar op de telefoon!

het is even zoeken waar je precies moet zijn, en welke button nou precies wat doet
maar gaat vast wennen, sommig dingen zijn zeker wel beter (plaatjes, links)

Welkom op het nieuwe forumā€¦

Reageren op oude topics kan nog wel, maar nieuwe topics zullen dus hier geplaatst moeten worden.

Het lijkt mij een voldongen feit, dus ik stem niet. Discourse went snel genoeg.