Plugin i JOSM

Jag använder JOSM för att redigera. Skulle vilja prova med några plugin men det verkar inte fungera över huvudtaget.

Provar jag med wmsplugin vill den först starta om JOSM. När jag sedan startar igen står det: Kunde inte hämta insticksmodulen wmsplugin. Skall den tas bort från inställningarna?

Provade med Piclayer istället, det går allafall att installera och en ny meny kommer upp längst upp. Om jag där väljer New picturelayer from file så kommer ett felmeddelande upp. Där det står: Ett oväntat undantag inträffade. Detta beror alltid på fel i koden. Om du använder senaste lämna in en felrapport.

Detta händer varje gång jag försöker.

Nån som har nått tips??

Tack på förhand

Jag har tyvärr inga tips. Det funkar ibland… På en maskin med en version har jag lyckats få en bra installation där pluggarna fungerar. Men inte på min andra dator eller med senare versioner. Den version som funkar för mig på EN dator är 1708 om det kan vara till någon ledning.

Fungerar här. Använder Windows Vista. JOSM 2005.

Ladda ner en stabil version av JOSM. Ta inte den senaste versionen, för med den så kan mycket gå snett. Om du går till http://josm.openstreetmap.de/ så kan du se under “Download the tested JOSM version 1981 (more or less stable)”. Om du försöker igen så är det möjligt att de testat en ny version som de tycker är stabil. Jag använder för tillfället JOSM version 1981 och den fungerar bra på mitt Operativ System Ubuntu 8.04.

Om du behöver mer hjälp, fråga gärna.