Plaatsnaam issue in Photon

Kan iemand me helpen met het volgende issue in Photon: Some village names are not correct in the Netherlands · Issue #881 · komoot/photon · GitHub

Ik begrijp niet helemaal het antwoord hierop. Zoals ik haar goed begrijp is de data in OSM verkeerd. Alleen ik zie dat niet helemaal terug.

In Nominatim lijkt dit nog goed te gaan, maar in Photon komt er nu de verkeerde plaats uit. Is er iemand hier die hier meer over weet?

Hendrik

Als ze er volledig op vertrouwen dat Wikidata steeds klopt, dan krijg je dat. OpenStreetMap is op zichzelf compleet met namen en data. Als je daar als ontwikkelaar per se Wikidata bij wil pakken, dan krijg je regelmatig fouten. Wikidata is namelijk een ander project, waar vaak andere regels gelden.

In de OpenStreetMap-data heb je dan enkel die Q-code, maar als die niet klopt zien de meeste mappers dat niet.

Ik zou niet kunnen vertellen wat er precies misgaat, maar ik zie wel dat het dorp Nieuwkoop (node) en de gemeente Nieuwkoop (relatie) hetzelfde wikidata ID hebben, mogelijk dat daar op wordt gedoeld. Dit zal waarschijnlijk komen doordat het dorp en de gemeente één wikipediapagina delen. De relatie van het dorp heeft wel de juiste wikidata ID.

Nominatim koppelt hierdoor ook de plaats node aan de gemeente relation ipv de dorp relation.

Bij bv Bunnik gaat dit wel goed, dit is ook een gelijknamige plaats en gemeente.

Ik pas de wikidata ID wel aan van de dorp node, hopelijk is het daarmee opgelost. Anders zou ik het ook niet weten.

Dank voor je antwoord. Ik zie nu nog geen verschil, maar weet ook niet wanneer dit geüpdatet wordt in de publieke api.
Hopelijk is dit het in ieder geval. Thanks