Helder.. jammer, maar begrjipelijk. ![]()
Er is iets veranderd aan de layout als je inlogt in Slagboom&Peeters.
Ik kan er even geen chocola van maken.. hoe kom ik nu bij de OBLIEK foto’s?
Goede vraag!
Ik denk dat ze iets op de schop aan het nemen zijn. Ik zie vooral een onderverdeling naar de klant die beelden afneemt. Als het morgen nog bal is, zal ik eens even mailen!
Ik weet dat ze ook voor sommige klanten de beelden van andere fotografiebedrijven beheren. Ik hoopte die te kunnen bekijken bij bijv. de gemeente Utrecht. Jammer genoeg is het lang wachten (in Firefox).
Oke Luciën… ben benieuwd, want die OBLIEK foto’s zijn soms reuzehandig.
ik gebruik altijd een directe link, en heb geen problemen….
net even gewoon ingelogd op de hoofdpagina, zoek dan op OSM
de link waar je dan uitkomt heb ik bewaard….dan sla je dat hoofdmenu over
Oke, maar wat is de link?
oow, sorry, ik ging er vanuit dat je zelf via het hoofdmenu en zoeken op OSM zou gaan
vreemd, hier pasten lijkt niet te werken, dan kom je in het hoofdmenu
plak onderstaande er dan maar met de hand achter
/787f24fe-2ce1-4675-a511-bd4dc44125c8
zo lukt het wel lijkt het
Yep … van een medemapper kreeg ik ook al een directe link.
Zal deze even opslaan bij de favo’s
Thx,
eggie
Hoewel we er bij kunnen met de OSM kaart, is het onwenselijk om alle niet voor de gebruiker toegankelijke kaarten beschikbaar te maken voor alle gebruikers.
Naast gemeentes staan er ook bedrijven tussen, we hoeven niet te weten welke winkelketen gebruik maakt van deze service.
Het voelt meer aan als een onbedoelde server-side bug.
Melding maken zoals @Lachgast voorstelde lijkt mij handig.
Ik ben heel erg blij met de directe link naar de beelden van de gemeente Utrecht, omdat de recentere beelden van Kavel10 hier ook worden beheerd. We hebben toestemming van de gemeente Utrecht om deze te gebruiken.
Maar de andere bronnen voegen überhaupt niet zo veel toe.
Ik stuur S&P nu even een berichtje.
Hoi @Lachgast, ik begreep dat ik via deze weg toegang kan krijgen tot de luchtfoto’s van Slagboom en Peeters, hoe gaat dat in z’n werk?
Hoi jkorf!
Welkom op het forum van Openstreetmap Nederland!
Stuur me even een privébericht met je e-mailadres, dan praten we verder!
groeten,
Lachgast
@eggie Ik log gewoon in via https://app.slagboomenpeeters.com/ en kies vervolgens voor het profiel OSM
Werkt ook prima.
Nop…. Ik krijg dan drie stippen te zien die wat oplichten en verder een wit scherm.
Profiel OSM keuze zie ik niet.
‘k Doe het maar met de wordkaround met die andere link.
Hoi Lachgast, ik zou je ook graag mijn emailadres willen sturen, maar ik zie nergens de mogelijkheid om je een privébericht te sturen, er staat ook dat je profiel niet openbaar is…
Klik op het icoon voor de naam. Daar is een optie message.