Parking=street_side ook op bicycle_parking?

De laatste tijd zie ik steeds vaker dat dataconsumenten de mogelijk vele bicycle_parking in een straat als hinderlijk ervaren aangezien dit icoon dan even groot rendeert als volledige bicycle_parking. Dan wordt er in issues snel de conclusie getrokken dat bijna alle bicycle_parking toch street side zijn en dat het dus ook met een klein icoon gerendeerd moet worden.

Alleen hebben wij in nerdeland vrij veel grotere fiets parkeerplaatsen. Zoals bij scholen, supermarkten en stations. Is het daarom een idee om ook parking=street_side toe te gaan passen op dezelve manier als bij de andere parkings?

Dit zou dan parking=street_side zijn:

En dit dan niet:

Het verschil zit hem er dan in dat bij de een de parking zelf geen paden heeft om de fiets te stallen en bij de andere wel.

1 Like

Geen slecht idee. Ik zou zelf alleen wel terughoudend zijn met streetside fietsparkeerplaatsen, omdat je anders elke bebouwde komstraat in Nederland volzet met peetjes. Waarvan de houdbaarheid vaak nogal beperkt is, zodat de datakwaliteit snel achteruitgaat.
Dan zou ik als renderer die kategorie helemaal schrappen denk ik: te veel, te klein, te vluchtig.
Dus op de een of andere manier regelen dat het niet voor elk fietsenrekkie is.

2 Likes

Het lijkt erop dat iemand ooit (ongedocumenteerd) bicycle_parking:position is gaan gebruiken, is dat wellicht een optie? bicycle_parking:position | Keys | OpenStreetMap Taginfo

Please feel free to chime in:
Add subtle bicycle_parking icon to avoid a noisy map

Is wel interesant, de waardes vind ik wel een beetje raar. En het is dan niet gelijk met de andere types parkeren. stel dat je een fiets parkeren op de stoep hebt zo ik eerder:
amenity=bicycle_parking+parking=street_side+street_side=on_kerb
taggen